İltihaplı Romatizma, Romatizma Tedavisi

Romatizmal Hastalıklar ve İlaç Kullanımı

Romatizmal hastalıklar ve ilaç kullanımı hakkında kısa kısa bilgi notlarının dikkate alınmasında fayda olduğunu düşünüyoruz.

Romatizmal Hastalıklar ve İlaç

Doktorunuza aldığınız tüm ilaçlar hakkında bilgi verin – reçetesiz satılanlar bile – çünkü ilaç etkileşimleri birçok yan etkiye neden olur. Örneğin, aspirinin NSAID olarak bilinen ağrı kesiciler ile birlikte kullanılması mide problemlerine neden olur.

Yan Etkiler

Yan etkinin ortaya çıkması, tedavinin devamı veya dozajın ayarlanmasının gerektirip gerektirmediğini belirler. Bu nedenle bir yan etkiden şüpheleniyorsanız mutlaka doktorunuza bildirin.

Romatizmal Hastalıklar ve Doktora Danışmak

Romatizmal hastalıklarda, doktorunuza danışmadan asla ilacınızı bırakmayın. Tedavi amaçlı bir ilacı kullanmamanız durumunda ilaçtan fayda göremezsiniz, ancak aniden bir tedaviyi durdurmak size zarar verir. Tedavi sürecinde doktor tarafından durdurulmak istenen bazı ilaçlar bile ciddi yan etkileri önlemek için yavaşça azaltılarak bırakılmalıdır.

İlaç Kullanımına Dikkat!

“İlaçtır faydalıdır çok alırsam daha faydalıdır.” anlayışı doğru değildir. Doz arttıkça yan etkilerin de artacağı unutulmamalıdır. Birçok yan etki dozajla ilgilidir.

Vitamin Kullanımı

Multivitaminler, ilaçların etkilerini olumlu veya olumsuz etkileyebilir. Vitamin takviyeleri hastalıklardan veya ilaçlardan kaynaklı bazı yan etkilerin şiddetini azaltır. Bazen fazla alınan vitaminler ilaçların etkisini azaltarak istenmeyen yan etkilere neden olur. Örneğin K vitaminini engelleyerek etki eden Kumadin ilacının etkisini multivitaminler azaltır. Sonuçta pıhtılaşma artar ve hayati risk ortaya çıkar. Kronik hastalıklara sahip olanların doktor kontrolü olmadan multivitamin kullanmaları risklidir.

Alkol Tüketimi

Sürekli ilaç kullananların alkol kullanması risklidir. Alkol, analjeziklerden antidepresanlara kadar çoğu ilacın yan etkilerini artırır.