Bel Ağrısı / Bel Fıtığı

Bel fıtığı belirtileri ve tedavi yöntemleri

Bel bölgesinde bulunan omurgaların arasında yer alan diskin yırtılması sonucu sinirler sıkışır. Bu sıkışma bel fıtığını ortaya çıkartır. Bel ağrısının bacak bölgesine yayılması ile ortaya çıkar.

Sinir uçlarının sıkışması, bu sinirlerin gittiği yerlerde ağrı hissi olarak belirir. Ayakların ve bacakların uyuşması ile birlikte yanma hissine neden olur. Sonraki aşamalarda ise ayak ve bacakların güçsüzleşmesine neden olur.

Çok daha ileri durumlarda hastalar, idrar ve dışkı tutamama ile birlikte cinsel işlevleri yitirme sorunu ile karşılaşabilir. Belirtilen tüm bu durumlar yavaş yavaş gerçekleşeceği gibi aniden son aşamaya kadar gelebilir.

Bel Fıtığında Risk Faktörleri

İşgücü kaybına neden olan hastalıkların %25’ini oluşturan Bel Fıtığı hastalığı, bu hastalıkla hayatını sürdüren kişilerin hayatını olumsuz etkilemektedir.

Bazı meslek gruplarında bel fıtığı hastalığına yakalanma oranı çok daha yüksektir. Ağır yük ve eşya taşıma bedene yük bindireceğinden dolayı bel fıtığı riski artacaktır. Ayrıca uzun süre araç kullanma ve masa başında uzun süreli oturma bel fıtığı oranını artırır.

Toplumun birçok kesiminde belirli dönemler içerisinde bel ağrısı yaşanabilmektedir. Kadınlar ve erkeklerde bel fıtığı hastalığına yakalanma oranlarında farklıklar bulunmamaktadır. Hamilelerde, kilo alınması sonrasında bel omurlarında basınç artar ve bu hastalığın ortaya çıkma riskini yükseltir. Dolayısıyla aşırı kilo bel fıtığına yakalanma riskini artıran önemli bir faktördür.

Aynı zamanda sigara gibi tütün içeren ürünlerin tüketilmesi de bel fıtığına olumsuz etki yapmaktadır.

Dr. Ceyhun Nuri © 2020

Randevu Talebinizi İletiniz.