Fibromiyalji

Fibromiyalji ve Fibromiyalji Belirtileri

Fibromiyalji, genel kas ağrıları ve vücuttaki belirli noktalarda kronik ağrı ile karakterize bir yumuşak doku romatizmasıdır.

Fibromiyalji hastalığında uykusuzluk, yorgunluk ve depresyon gibi psikolojik ve fiziksel belirtiler görülür. Toplumda yaklaşık %3 gibi bir oranda görülen fibromiyalji sendromuna kadınlarda daha çok rastlanır. Bunun nedeni bilinmemekle birlikte genetik yapı ve çevresel nedenlerin tetikleyici olduğu düşünülmektedir.

Fibromiyalji hastalığı, kaslarda ve kemiklerde yaygın olarak görülen hassasiyet bölgeleri, ağrılar ve yorgunluk ile karakterize olmuş bir rahatsızlıktır. Belirtiler herhangi bir testle ölçülememektedir. Bu hastalıkta en net belirti şudur denilemez. Bundan dolayı sıklıkla diğer hastalıklarla karıştırılabilmektedir.

Fibromiyalji Nedenleri

Stres

Fiziksel ya da duygusal travma gibi bir stres kaynağı vücutta aylar veya yıllar boyunca devam eden uzun süreli etkilere yol açabilir. Stres, fibromiyaljiye katkıda bulunabilecek hormonal bozukluklarla ilişkili bulunmuştur.

Genetik faktörler

Fibromiyalji sıklıkla aile üyeleri arasında daha sıktır. Araştırmacılar, bazı genetik mutasyonların fibromiyalji gelişiminde rol oynayabileceğini düşünmektedir. Fakat hastalıkla ilgili genler henüz tanımlanmamıştır.

Travma

Fiziksel ya da duygusal travma yaşayan insanlarda fibromiyalji ortaya çıkabilir. Rahatsızlık travma sonrası stres bozukluğu ile ilişkili bulunmuştur.

Enfeksiyonlar

Daha önceden geçirilmiş çeşitli enfeksiyon hastalıkları fibromiyaljiyi tetikleyebilir veya belirtileri kötüleştirebilir.

Fibromiyalji tedavisinde fizik tedavi, tamamlayıcı tıp yöntemleri ve rahatlama teknikleri etkili sonuçlar verecektir.

Dr. Ceyhun Nuri © 2020

Randevu Talebinizi İletiniz.