Genel, Makaleler

Çinko ve Ankilozan Spondilit İlişkisi

Çinko

Bağdoku, hayatımızın önemli bir parçasıdır. Çünkü bağdoku bizim vücut elbisemizdir. Bundan dolayı bağdokumuza iyi bakmak zorundayız. Çinko bu noktada bağdokumuz üzerinde etkiye sahiptir.

Çinko ile bağdokumuzun ihtiyaçlarını karşılarsak hastalıklara karşı mücadelemizde ona göre şekil alacaktır.

Bağdokudaki Kolajen liflerimizin sarmal oluşturması amacıyla, vücudumuzun ağırlığını daha sağlıklı bir şekilde taşıyabilmesini gerekmektedir. Bunun için C vitamini ve Demir’in önemi üzerinde durduk.

Yani bu sarmalı oluşturduktan sonra, hücre dışında bu sarmalın kenarlarında oluşan saçaklarının yok olması ve daha düzgün bir yapılanmanın ortaya çıksın diye çinkonun görevi devreye girmektedir.

çinko
çinko ve Ankilozan Spondilit

Çinkonun alımını düzgün bir şekilde ve onun değerlerini sıkı bir şekilde takip edersek Çinko eksikliğini giderdiğimizde, bağdokunun yapısı daha iyi formüle edilecektir ve bu sayede hastalıkların oluşumuna daha sağlıklı geçilebilecektir.

• Ankilozan Spondilit hastalarımız, Fibromiyalji hastalarımız veya Sakroileit hastalarımızda kalça seviyesindeki iltihaplanmaların önüne geçmek istiyorsak,
  • Oradaki Kolajen liflerinin daha düzgün örgüler oluşturması için oradaki yapıları düzgün şekilde oluşturmasını istiyorsak,

Çinko’nun alımını ve çinkonun düzeylerinin takibinin sağlıklı bir şekilde yapılması için sürecin iyi yönetilmesi gerekmektedir.

Çünkü bağışıklık sistemimizin aktivitesi için çinko gereklidir. Sağlıklı bir sistem için çalışan 300 den fazla enzim, fonksiyon görebilmek amacıyla çinko kullanır. Bağdokusunun iyileşmesinde ve güçlenmesinde bundan dolayı en önemli eser elementtir. Ne var ki Çinko eksikliği, yara iyileşmesinde gecikmeye ve cilt problemlerine de yol açabilir. Ayrıca erken yaşlanma ve kronik hastalıklar için de tetikleyici olabilir.

Youtube Hesabımız – Bizi Takip Edin