Kronik İnflamasyon

İltihabın uzun süreli ve düşük düzeyde olmasına kronik inflamasyon denir. İnflamasyonun sağlıklı bireylerde dengede olması gerekir. Kronik sürece evrilmiş inflamasyon sonucunda diyabet, infertilite, hormonal dengesizlik, obezite, kilo kaybı, hipertansiyon, kanser, alzheimer, otoimmün hastalıklar, romatizmal hastalıklar ve kalp hastalıkları riski artmaktadır.
Kronik İnflamasyon İle Mücadele Etmenin Yolu Ecza Dolabından Değil, Buzdolabından Geçer.
Kronik inflamasyona neden olan durumlar:
– Rafine şeker içeren yiyecek ve içecekler, rafine ve işlenmiş gıdalar, doymuş yağlar – Sedanter (hareketsiz) yaşam şekli
– Yaşlılık
– Stres, depresyon, uykusuzluk, aşırı güneş, elektromanyetik kirlilik (cep telefonu, bilgisayar vb.)
– Virüs, bakteri, küf, maya ve parazitlere bağlı kronik enfeksiyonlar (brucella, hepatitler, ayak mantarları, tbc vb.)
– Diş çürükleri ve hijyen sorunları, uyumsuz diş protezleri.
– Obezite
– Travmalar sonrasında oluşan kronik enfeksiyonlar (osteomiyelit).

İinflamasyon, hazır ambalajlı ürünlerin tüketimi arttıkça ve doğal beslenme sürecinden uzaklaştıkça artar.

Anti-inflamatuar Diyetler :
• Deniz Somonu
• Konserve Ton Balığı
• Soğan
• Sarımsak
• Zencefil Taze
• Zerdeçal Toz
• Havuç
• Sızma Zeytin Yağı
• Pırasa
• Brokoli
• Ceviz Badem Kavrulmamış
• Yeşil Yapraklı Bitkiler
• Domates
Anti-inflamatuvar Diyet Programları İle Atakları Kontrol Edilebilecek Hastalıklar
• Romatoid Artrit
• Sedef Hastalığı
• Astım
• Eozinofilik Özofajit
• Crohn Hastalığı
• Kolit
• Enflamatuar Bağırsak Hastalığı
• Şeker Hastalığı
• Şişmanlık
• Metabolik Sendrom
• Kalp Hastalığı
• Lupus
• Hashimoto Hastalığı

Ek olarak kolorektal kanser de dahil olmak üzere bazı kanserlerin riskini azaltmaya yardımcı olabilir .
www.drceyhunnuri.com