Genel

Tırnak ve Sağlığınız Arasındaki İlişki

Tırnak Kırılması

Tırnak ve sağlığınızın genel durumu… Tırnaklarınızın, sağlığınız hakkında ipuçları verebileceğini biliyor muydunuz? Burada beyaz bir dokunuş, orada pembe bir renk tonu veya bazı dalgalanmalar veya tümsekler vücuttaki bir hastalık belirtisi olabilmekte. Karaciğer, akciğerler ve kalpteki problemler tırnaklarınızda belirti verebilmekte.

Tırnak Rengi

Beyaz tırnaklar, kısmen veya tamamen beyaz renkli tırnakları tanımlar. Beyaz renk, travma, anemi , beslenme yetersizlikleri, kalp veya böbrek hastalığı ve hatta zehirlenme gibi birçok şeyin sonucu olabilmekte. Tırnaklar çoğunlukla beyazsa ve kenarları daha koyuysa bu, hepatit gibi karaciğer sorunlarına işaret edebilmekte.

Sarı tırnakların en yaygın nedenlerinden biri mantar enfeksiyonudur. Enfeksiyon kötüleştikçe tırnak yatağı geri çekilebilmekte ve tırnaklar kalınlaşıp ufalanabilmekte. Nadir durumlarda, sarı tırnaklar ciddi tiroid hastalığı, akciğer hastalığı, diyabet veya sedef hastalığı gibi daha ciddi bir durumu gösterebilmekte.

Mavimsi bir renk tonuna sahip tırnaklar, vücudun yeterince oksijen almadığı anlamına gelebilmekte. Bu, amfizem gibi bir akciğer sorununu gösterebilmekte. Bazı kalp problemleri mavimsi tırnaklarla ilişkilendirilebilmekte.

Yüzeyi dalgalı veya çukurluysa, bu sedef hastalığının veya iltihaplı artritin erken bir belirtisi olabilir. Tırnağın renginin solması yaygındır; tırnağın altındaki deri kırmızımsı kahverengi görülmekte.

Kırık veya Çatlak Tırnak

Sıklıkla çatlayan veya ayrılan kuru, kırılgan tırnaklar tiroid hastalığına bağlanmıştır. Sarımsı bir renk tonu ile birlikte çatlama veya yarılma, mantar enfeksiyonu nedeniyle daha olasıdır.

Tırnaklarınızı yemek eski bir alışkanlıktan başka bir şey olmayabilir, ancak bazı durumlarda tedaviden fayda görebilecek kalıcı bir endişe belirtisidir. Tırnak yeme veya yolma da obsesif-kompulsif bozuklukla ilişkilendirilmiştir. Isırmamak için yerinizde duramıyorsanız, doktorunuzla görüşmeye değer.

Tırnak değişiklikleri birçok duruma eşlik etse de bu değişiklikler nadiren ilk belirtidir. Ve birçok tırnak anormalliği zararsızdır – beyaz tırnaklı herkeste hepatit görülmemekte. Tırnaklarınızın görünümü hakkında endişeleriniz varsa, doktorunuza veya dermatoloğunuza görünebilirsiniz.