Beslenme Önerileri, Öneri Köşesi

İnflamatuar Besinler

Sağlık ve Mutluluk İçin  7 Anti İnflamatuar Besin

İnflamatuar besinler, yani artmış iltihabı azaltan fonksiyonel gıdalar son günlerde birçok kişinin dikkatini çekiyor.

Çünkü dünya kronik hastalıklarla boğuşuyor. Milyonlar, diyabet, romatizma, obezite ve Alzheimer gibi onlarca kronik ve iltihabi hastalık ile can çekişiyor.

İnflamasyon, vücudunuzun, kendini iyileştirmek amacıyla zararlı olabilecek yaralanmalar, enfeksiyonlar veya toksinleri savuşturma sürecini ifade eder. Bu savuşturma sırasında ağrı, şişlik ve kızarıklık (iltihap)  olur. Bir şey hücrelerimize zarar verdiğinde, antikorlar, proteinler ve hasarlı bölgeye artan kan akışını içeren bağışıklık sistemimizden bir yanıtı tetikleyen kimyasallar salınır. Akut iltihaplanma durumunda (bir çürük veya bir yaralanmadan kaynaklanan şişlik gibi), bu birkaç günden daha uzun sürmez. Kronik iltihaplanma ise vücudumuzun  yanıtı sürdüğünde ve bizi sürekli bir uyanık bıraktığında meydana gelen şeydir. Kronik inflamasyonun sağlığımıza zarar verebileceği bir sır değildir: İltihap, kanser, kalp hastalığı, diyabet, depresyon, romatizma ve Alzheimer gibi birçok önemli hastalıkla bağlantılıdır.

İyi haber şu ki, kronik iltihapla mücadele etmek için yiyecekleri kullanabiliyoruz. Şeker, soda, rafine karbonhidrat,  kırmızı, et ve işlenmiş gıdalar gibi inflamatuar gıdalara odaklanmak yerine, iltihabı azaltmak için yükleyebileceğiniz lezzetli bileşenlere odaklanalım.Kronik inflamasyonun neden olduğu hastalık riskinizi azaltmak için İnflamatuar besinler ‘i günlük diyetinize ekleyebilirsiniz.

İnflamatuar Besinler

Su

Su: bizi nemlendirir  ve  vücuttaki iltihabı hafifletmeye yardımcı olur. Nem ve sıvı azalınca histamin salınımı artar, dokularda iltihap başlar. Bradikinin ağrıyı tetikler. Su olunca bunlar salgılanmaz. Anti-enflamatuar etki için kaliteli bitki çayları tüketin. Dengeli alınan yeşil veya siyah çay, anti-enflamatuar özelliklere sahip flavonoidlere sahiptir.

İnflamatuar Besinler – Zerdeçal ve Zencefil

Zencefil

Zencefil, vücudun kronik iltihaplanmayı tetikleyen bir protein olan sitokin üretimini yavaşlatarak iltihabı hafifletmeye yardımcı olur. Zencefil, mide rahatsızlığı için de doğal bir ilaçtır. Sote sebzelerle, balıkla servis yapın veya kurabiye haline getirin. Tercih sizin.

Zerdeçal

Zerdeçal, kurkumin adı verilen güçlü bir bileşene sahiptir: zerdeçalın popülerlikteki hızlı yükselişinden sorumlu olan budur. Bu baharatı çorbalara ve soslara ekleyin. Zerdeçalın emilimini artırmak için taze çekilmiş karabiberle birlikte kullanın.

Balık ve Fındık

Enflamasyonla mücadele söz konusu olduğunda, omega-3 yağ asitleri es geçilmez. Somon ve sardalya ve fındık anti-enflamatuar etkilerle doludur. Enflamasyonu azaltmak için diyetinize kenevir tohumu, keten tohumu, badem ve ceviz ekleyin. Bunları kahvaltınıza ekleyebilir veya salatalara veya kavrulmuş sebzelere fındık serpebilirsiniz. Magnezyum kaynağı olan fındık bağ doku elastikiyeti için gereklidir. Ayrıca DNA ve RNA polimeraz enzimleri de magnezyuma ihtiyaç duyar.

Meyveler

Acai, çilek, kiraz, vişne, karpuz ve yaban mersini gibi onlarca meyve, bağışıklığı arttırırken aynı zamanda iltihabı azaltabilen antioksidanlarla doludur.

Sebzeler

Pazı, ıspanak ve lahana gibi yapraklı yeşillikler ve brokoli, karnabahar ve Brüksel lahanası gibi turpgiller, vücutta iltihaplanmayı yönlendiren belirli seviyeleri azaltan güçlü anti-inflamatuar etkilere sahiptir. Ekstra etki için karışıma biber, acı biber ve mantar ekleyin, bunlar iltihabı azaltabilecek bazı asitlerin içerir.