Genel

Yürüyüş Sonrası Nereniz Ağrıyor?

Dr. Ceyhun Nuri
Osteopat & Fitoterapist

NERENİZ AĞRIYOR? KARIN MI BEL Mİ?

A. NERENİZ AĞRIYOR? BELİM AĞRIYOR.

Bel ağrısı çeken bir hasta düşünelim. Bel lordozu artmış. Göbek Çıkmış. Peki Nereniz Ağrıyor?

lomber lordoz

Nereniz ağrıyor sorusuna cevap olarak uzun süredir bel ağrıları mevcut. Bel çukuru artmış, yani lomber lordoz derinleşmiş. Bir kişi sık-sık beline masaj yapılmasını istiyorsa bu bize o bölgedeki kasların lif boylarında kısalmanın ve refleks olarak sürekli kasıldığının belirtisidir.

Yürüme eyleminde bacağın arkaya götürülmesini yani ekstansiyona gitmesini sağlayan en önemli kas Gluteus maximustur, yani kalçanın kabarıklığını oluşturan en dıştaki kastır.

Sık olarak bel ağrısı şikâyeti olan hasta gruplarını değerlendirdiğimizde, genellikle gluteal bölgedeki (kalça) kasların zayıfladığı tespit edilmektedir. Bu durumda hasta yürüme evrelerinde bacaklarını kaldırabilmek için belini öne doğru götürerek çukurlaştırır. Eş zamanlı olarak bel kaslarını kasmak suretiyle lif uzunluklarını kısaltarak sorunu çözmeye çalışır. Özetle sırt-bel kasları başka kaslar yerine de çalışma gayretine girmiştir.

Uzun süredir bel ağrıları mevcut. Bel çukuru artmış, yani lomber lordoz derinleşmiş. Bu durumda bele masaj yapmanın bir anlamı yoktur. Refleks tekrar geri gelecektir.

Hasta herhangi bir yerinde ağrıyla geldiğinde bilmeliyiz ki onun statik ve dinamik durumlara karşı adaptasyon mekanizması bozukluğu var demektir.

A. NERENİZ AĞRIYOR? KARNIM AĞRIYOR.

Yine sırtı ve beli ağrıyor ve lordoz düzelmiş. Karnı beline yapışmış.

Nereniz ağrıyor sorusuna cevap olarak; kamburluğu (kifoz) da artmış bu tip hastalarda belli yürüme mesafesi sonrasında karnında ağrılar başlamaktadır. Bu bilgi bize karın oblik kaslarının kasıldığının belirtisidir. Bu oblik karın kasları alt kosta arkuslarına (kaburga yayı) yapıştıkları için gerginliklerindeki değişim kaburgaların çekilmesine ve skolyoza da zemin hazırlar.

Bu vakada da çalışma fonksiyonu gerileyen bazı kaslar vardır. Beden yükünü taşımak ve harekete devam etmek zorunda olan vücut, adaptasyon mekanizmaları gereği oblik karın kaslarının lif boylarını kısaltarak kendince çözüm getirmeye çalışmaktadır. Bu klinik tablolar genellikle pelvise yapışan rectus femorisin gevşekliği yüzünden ortaya çıkmaktadır.

Çalışmayan bacak ön tarafındaki kaslar, yükü taşıyan ve bu esnada AĞRIYI ÇEKEN karın kasları olmaktadır.

Hasta hiçbir zaman çalışmayan kası size tarif edip söyleyemeyecektir. Yani onun çalışıp çalışmadığını bilmez veya farkında değildir. Sadece adaptasyon sağlamaya çalışan kasla ilgili şikâyetini size söyleyecektir. Yürürken sırtım kasılıyor veya ağrıyor veya karnımda ağrılar oluyor gibi.

Önce çalışmayan kası onarmak sonra antreman yaptırmak gerekiyor. Nereniz ağrıyor sorusuna neden olan belirtilerin ortadan kaldırılması için rehabilitasyonun başlangıç kriteri olarak tanımlamlayabiliriz.

Bel Ağrısı Tedavisinde İhmal Edilen Seçenekler” konulu yazımız ilginizi çekebilir.

001-envelope

Görüş, Öneri ve Yorum

Görüş, öneri ve yorumlarınız için lütfen iletişim formumuzu doldurunuz. Yetkilimiz, size en kısa sürede geri bildirimde bulunacaktır.

DİKKAT: Bu bilgiler tedavi ve bir hastalığı önleme amaçlı değildir. Yalnızca bilgi amaçlıdır. Kullanım ve gereksinimi ilgili fitoterapi uzmanı kontrolünde yapılmalıdır.