Bel Ağrısı Tedavisi

Bel Ağrısı

Bel Ağrısı Tedavisinde İhmal Edilen Seçenekler;
KAYROPRAKSİ ve OSTEOPATİ:

Sırt ağrısı, eklem ağrısı ve bel ağrısı nedenlerini detaylı olarak incelemek uygun olacaktır. İnsanların % 90’ı yaşamları boyunca sırt ağrısı çeker. Ağrı çekenlerin % 95’i 6 – 12 hafta içinde iyileşir. Bel ağrısında tedaviye yaklaşım çok önemlidir. Hangi ağrıların tedavisiz iyileşeceği ve hangi ağrılarda hemen sağlık kuruluşuna gidilmesi gerektiği durumunun bilinmesi sizi kalıcı hasarlardan koruyacaktır.

Bel Ağrısı Nasıl Önlenir?

İyi Dengelenmiş Bir Diyet, Düzenli Egzersiz Programı, Sigarayı Bırakmak, Kiloyu Azaltma, İyi Vücut Mekaniği (Duruş, Ağır Nesneleri Kaldırma, İş Yeri Değerlendirmesi ve Değişiklikler).

Bu program çerçevesinde hastaların % 95 i iyileşir. Bu tedavide önemli olan iki durum vardır: Kimlerin bu yönteme başvuracağı iyi değerlendirilmeli ve bu yöntemi uygulayanların sabırlı olmaları.  Bu iki hususa dikkat edildiğinde tedavi başarı şansı çok yüksektir. Unutulmamalıdır ki  ağrı insanları en çok panikleten ve depresyona meyilli hale getiren durumdur. Ağrı yönetimi sanıldığı kadar kolay değildir. Sağlık profesyonelleri ile beraber yönetim hastaları gereksiz operasyonlardan kurtaracaktır. Her türlü tedaviye rağmen ağrısı azalmayan hastalar elbette ki olacaktır. Bu grupta bile cerrahi seçenek en son çare olmalıdır.

Kayropraktik / Osteopati Tedavi Yöntemleri ile Bel Ağrısı

Konvansiyonel yaklaşımlar herkesin tek başına uygulayabileceği durumlar değildir. Hastaların çoğunlukla yardıma ihtiyaçları vardır. Karyopraktik ve osteopatik uygulamalarla beraber konvansiyonel tedavi yaklaşımı hastaların süreci daha kolay atlatmalarına yardımcı olacaktır. Bel ağrısı aslında sebepsiz olarak ortaya çıkan bir sağlık sorunu değildir. Kas iskelet sorunları ve bunlara bağlı olarak yaralanmalar, kemiklerdeki yapısal bozulmalar ve bağ dokusunda oluşan insitabilite (gevşeme veya sıkışma) ağrıyı tetiklemektedir. Ağrının önemli bir kısmında kas ağrıları ve bunların sebep olduğu durumlar esastır.

İnsan bedenini sağ ve sol diye ikiye ayıracak olursak her bireyde zamanla baskın olan taraf güçlü ve diğer taraf zayıf olacaktır. Sonuçta dengesiz bir durum ve sağlaklarda sağ bel ve kalçada, solaklarda sol bel kalça ağrı olacaktır. Kas iskelet sisteminde bu durum değerlendirilmeli boyu kısalmış kaslar incelenmeli ve zayıf olan kaslar uyarılmalıdır. Bu tedavilerle beraber konvansiyonel yaklaşımların uygulanması süreci hızlandıracak ve ağrının daha hafif olmasının sağlayacaktır.

Ayrıca kas iskelet sistem ağrıları uzun sürerse mide bağırsak ve mesane şikâyetleri de ortaya çıkacaktır. Çünkü yürümemizde aktif rol oynayan karın iç kasları ile karın içi organlar arasında güçlü bağlar vardır. Osteopatik tedavi uygulamaları ile organlar üzerinde oluşan problemlerin ortadan kaldırılması mümkündür.

Akut Sırt Ağrısının En Sık Nedenleri

• Siyatik
  • Kas Ağrısı / Ligament Yaralanması
  • Dejeneratif Artrit
  • Dejeneratif Disk Hastalığı
  • Spinal Kanal Darlığı

Sırt Ağrısı Şikayetleri

• Şiddetli Sırt Ağrısı
  • Bacaklarınıza Yayılan Ağrı
  • Bağırsak veya Mesane İnkontinansı (Kaçırma )
  • Bacak Zayıflığı
  • Kalıcı Ateş
  • Bacaklarda veya Ayaklarda Renk Değişiklikleri
  • Bir Haftadan Fazla Süren Şiddetli Ağrı

Bel Ağrısı Olan Kişi Ne Yapmalı?

Çoğu insan önceki deneyime dayanarak kendi sırt ağrılarını teşhis eder ve ağrıyı reçetesiz satılan ilaçlar veya dinlenme ile tedavi edebilirler. Aileler, arkadaşlar ve komşular da bir bilgi kaynağıdır. Çevremizdeki herkesin bel ağrısından dolayı bir bilgisi vardır. Bilgilerin bir kısmı doğru bir kısmı da eksik bilgilerdir.  Bununla birlikte, herkesin farklı yapıda olduğunu ve başkalarına verilen tedavi yönteminin sizde de işe yaracağı kanaatinin doğru olmadığı bilinmelidir. Bazı ağrılar istenmeyen sonuçlar oluşmaması için aciliyet gerektirir. Bel ağrısı kaynaklı ciddi şikayetlerde beklemeden hemen sağlık kuruluşuna başvurulmalıdır.

Akut Bel Ağrısı Nasıl Yönetilir?

Akut bel ağrısının tedavisi konservatif ile yoğun tedavi arasında değişir. Bu ayrım sağlık profesyonelleri ile yapılmalı ve uygulanmalıdır.

Konservatif Uygulamalarla Ağrı Yönetimi ;

Önleme tedbirleri, istirahat, soğuk/sıcak uygulamaları, ağrı kesiciler, kas gevşeticiler ve fizik tedaviyi içerir. 1 – 2 gün boyunca yatak istirahati önerilebilir. Bu süre zarfında, yürüme, ev temizliği, oturma ve kaldırma gibi sırtınıza zorlanabilecek görevler yapmamalısınız. Doktorunuz sırt kaslarınızı esnek tutmak için hafif sırt egzersizlerine başlamanızı isteyebilir. Önleme tedbirleri çok önemlidir ve en önemli yönetim tekniğidir. Hatta ağrıyı tedavi etmenin kontrol altına almanın zor olduğu kişilerde rehabilitasyona ciddi katkısı olacaktır.

Doğu Tıbbında Romatizma” konulu yazımız ilginizi çekebilir.

Kayropraksi ve Osteopati

Romatizmal hastalıkların tedavisinde yan etkileri göze almak veya bu hastalıkla yaşamaya devam etmek…

Romatizmal hastalığa sahip olan bireylerde, uzun süreli tedavilerdeki yan etki kaygısı anlaşılabilir bir endişedir. Bununla birlikte tedaviyle kontrol altına alınmamış Romatoid Artrit, Psöriatik Artrit ve Lupus gibi enflamatuar hastalıkların olası tehlikeleri, tedavi süresince kullanılan yöntemlerin olası yan etkilerinden çok daha fazladır. Tedavide yöntem ne olursa olsun ağrıyı hafifletmek, eklem tahribatını önlemeye çalışmak ve hastanın gündelik hayat konforunu iyileştirmek temel amaç olmalıdır. Ayrıca bazı tedavi yöntemleri kelimenin tam anlamıyla hayat kurtarabilir.

Tedavi metoduna bağlı öngörülen yan etkilerin her hastada mutlaka ortaya çıkacağı varsayımı doğru değildir. Bir veya daha fazla yan etki yaşansa bile tedaviyi durdurarak veya değiştirmek yan etkileri ortadan kaldırabilir. Bununla birlikte herhangi bir eyleme gerek kalmadan yan etkiler kendiliğinden düzelebilir.

Bazen bir tedaviden yeterince fayda elde etmek için tedavinin istenmeyen yan etkileriyle yaşamak zorunda kalıyoruz. Olayın kar ve zarar açısından değerlendirilmesi en akıllıca yoldur. Doktorunuz bu riskleri tartarak en çok fayda ve en az zararı gözeterek tedavi seçiminize yardımcı olacaktır.

Dünya sağlık örgütünün bel ağrısı ile ilgili raporu.