Romatizma Tedavisi

romatizmal hastalıklar

Romatizmal Hastalıklar ‘da seçiminizi yapın

Romatizmal Hastalıkların Tedavisi

Romatizmal hastalıklar ‘ın tedavisinde yan etkileri göze almak veya bu hastalıkla yaşamaya devam etmek…

Romatizmal hastalıklar ‘a sahip olan bireylerde, uzun süreli tedavilerdeki yan etki kaygısı anlaşılabilir bir endişedir. Bununla birlikte tedaviyle kontrol altına alınmamış Romatoid Artrit, Psöriatik Artrit ve Lupus gibi enflamatuar hastalıkların olası tehlikeleri, tedavi süresince kullanılan yöntemlerin olası yan etkilerinden çok daha fazladır. Tedavide yöntem ne olursa olsun ağrıyı hafifletmek, eklem tahribatını önlemeye çalışmak ve hastanın gündelik hayat konforunu iyileştirmek temel amaç olmalıdır. Ayrıca bazı tedavi yöntemleri kelimenin tam anlamıyla hayat kurtarabilir.

Tedavi metoduna bağlı öngörülen yan etkilerin her hastada mutlaka ortaya çıkacağı varsayımı doğru değildir. Bir veya daha fazla yan etki yaşansa bile tedaviyi durdurarak veya değiştirmek yan etkileri ortadan kaldırabilir. Bununla birlikte herhangi bir eyleme gerek kalmadan yan etkiler kendiliğinden düzelebilir.

Bazen bir tedaviden yeterince fayda elde etmek için tedavinin istenmeyen yan etkileriyle yaşamak zorunda kalıyoruz. Olayın kar ve zarar açısından değerlendirilmesi en akıllıca yoldur. Doktorunuz bu riskleri tartarak en çok fayda ve en az zararı gözeterek tedavi seçiminize yardımcı olacaktır.

Romatizmal Hastalıkların Yan Etkilerini En Aza İndirmek

Romatizmal Hastalıklar’da İlaç Kullanımı

Doktorunuza aldığınız tüm ilaçlar hakkında bilgi verin – reçetesiz satılanlar bile – çünkü ilaç etkileşimleri yan etkilere neden olabilir. Örneğin, aspirinin NSAID olarak bilinen ağrı kesiciler ile birlikte kullanılması mide problemlerine neden olabilir.

Romatizmal Hastalıklar – İletişim Kurmak

Yan etkinin ortaya çıkması, tedavinin devamı veya dozajın ayarlanmasının gerektirip gerektirmediğini belirleyebilir. Bu nedenle bir yan etkiden şüpheleniyorsanız mutlaka doktorunuza bildirin.

Romatizmal Hastalıklar – Tutarlılık

ROmatizmal hastalıklar ‘da, doktorunuza danışmadan asla ilacınızı bırakmayın. Tedavi amaçlı bir ilacı kullanmamanız durumunda ilaçtan fayda göremezsiniz, ancak aniden bir tedaviyi durdurmak size zarar verebilir. Tedavi sürecinde doktor tarafından durdurulmak istenen bazı ilaçlar bile ciddi yan etkileri önlemek için yavaşça azaltılarak bırakılmalıdır.

Romatizmal Hastalıklar’da Zamanlama

İlacı doktorunuz tarafından belirlenen zaman diliminde alın.

Romatizmal Hastalıklar’da İlaç Dozu

İlaçtır faydalıdır çok alırsam daha faydalıdır.” anlayışı doğru değildir. Doz arttıkça yan etkilerin de artacağı unutulmamalıdır. Birçok yan etki dozajla ilgilidir.

Romatizmal Hastalıklar – Takviyeler

Multivitaminler, ilaçların etkilerini olumlu veya olumsuz etkileyebilir. Vitamin takviyeleri hastalıklardan veya ilaçlardan kaynaklı bazı yan etkilerin şiddetini azaltabilir. Bazen fazla alınan vitaminler ilaçların etkisini azaltarak istenmeyen yan etkilere neden olabilir. Örneğin K vitaminini engelleyerek etki eden Kumadin ilacının etkisini multivitaminler azaltır. Sonuçta pıhtılaşma artar ve hayati risk ortaya çıkar. Kronik hastalıklara sahip olanların doktor kontrolü olmadan multivitamin kullanmaları risklidir.

Romatizmal Hastalıklar – Alkol Kullanımı

Sürekli ilaç kullananların alkol kullanması risklidir. Analjeziklerden antidepresanlara kadar çoğu ilacın yan etkilerini artırabilir.

Ökse Otu ve Romatizma konulu yazımız ilginizi çekebilir.