Genel

Mezoterapi Uygulaması Nedir, Ne İşe yarar?

Mezoterapi Uygulaması Nedir, Ne İşe Yarar?

Mezoterapi uygulaması nedir ve ne işe yarar?

Cildin yenilenmesi, bölgesel olarak zayıflama, anti aging, selülit ve çatlaklar, yara izleri, saç derisinin tedavisi, akut ağrılar, kronik ağrılar, lekeler, sporcu yaralanmaları, bazı deri hastalıklarının tedavisinde Mezoterapi uygulaması yapılmaktadır. Ayrıca Mezoterapi, cildin altında elastin ile kolajen gibi yapıları uyarır.

Mezoterapi uygulaması kalıcı mıdır?

Bir çok kişi Mezoterapi uygulamasının kalıcı olup olmadığını soruyor. Peki mezoterapi uygulaması bir çözüm mü? Bu uygulama kalıcı bir çözüm değildir. Cildin yapısına ve çeşitli faktörlere göre uygulamanın kalıcılık süresi de farklılık göstermektedir. Çünkü cilt yapısı canlı bir dokudur.

Mezoterapi Uygulaması Ankara

Mezoterapi Uygulaması

Mezoterapi ne zaman etkisini gösterir?

İlk uygulama sonrasında bile gözle görülür derecede cilt yapısında iyileşme belirtileri görebilirsiniz. Mezoterapi uygulamasının sonucunu 2 ila 4 ay sonra görebilirsiniz. Beklenen estetik etki, 4 ila 6 seanstan sonra tamamlanmış olacaktır. Dolayısıyla her 15 – 20 günde bir Mezoterapi seansı önerilmektedir.

Mezoterapi’nin yan etkileri var mıdır?

Cildin yapısının alt alanlarına enjeksiyon uygulaması ile gerçekleştirilen Mezoterapi uygulaması, enjeksiyon alanlarında geçici olarak çürüklere ve ezikliklere neden olabilir. Cilt yapısında uyuşma hissi ve geçici olarak renk değişiklikleri gözlemlenmektedir. Bazı bireylerde mide bulantıları da görülebilmektedir. Mezoterapinin, bu durumlar haricinde bilinen bir yan etkisi bulunmamaktadır.

Mezoterapi uygulaması kimlere yapılamaz?

Gebelerde ve emziren annelerde, daha önce felç geçirmiş kişilerde, diyabet (şeker) hastalarında, kanser tedavisi gören hastalarda, kan pıhtılaşmasını engelleyen ilaç kullanan kişilerde, kalp hastalarında ve böbrek hastalarında Mezoterapi uygulaması yapılmamaktadır.

Mezoterapi uygulamasını kimler yaptırabilir?

Uygulama, enjeksiyon ile cilt yapısının orta alanına, mineral, aminoasit ve çeşitli vitaminlerin tek başına veya birbirleri ile karıştırılması sonrasında enjekte edilmesi işlemidir. Mezoterapi uygulaması yasalar kapsamında 18 yaşını doldurmuş olan tüm sağlıklı kişilere uygulanabilmektedir.

Mezoterapi kaç seans uygulanmalıdır?

Bu uygulama, cilde ilk olarak 1 ila 4 hafta aralıklarla uygulanmaktadır. Sonrasında ortalama 3-6 seans ile 3-6 ayda bir tekrarı uygulanabilmektedir. Yüz için uygulanan mezoterapi uygulamasının etkileri ikinci seans sonrasında gözlemlenmektedir. Tedavi sonrasında cilt yenilenme işlemine devam eder.

Mezoterapi cildin neresine uygulanır?

Boyun bölgesi, yüz bölgesi, dekolte bölgesi, saçlı deri ile el bölgesine uygulanabilmektedir. Mezoterapi ile deri yapısının iç bölgesine aminoasitler, vitaminler, koenzim, mineraller ve Hyalüronik Asit gibi doğal olan maddeler enjekte edilerek deri yapısının yenilenmesi sağlanır.

Mezoterapi uygulaması sonrası nelere dikkat edilmelidir?

Bu uygulamasının gerçekleştirildiği gün banyo yapılmamalıdır. Dolayısıyla sauna ve hamam gibi alanlara girilmemesi önemlidir. Bunun haricinde uygulama yapılan bölgenin kaşınmaması, ilgili bölgeye masaj yapılmaması ve doktorun önerileri dışında herhangi bir ürünün vücuda sürülmemesi önerilmektedir.

Mezoterapi cilde zarar verir mi?

Mezoterapi uygulaması, cildi gençleştirmekte ve sıkılaştırarak yaşlanmaya karşı uygulanan bir süreçtir. Yaşlanma, çevresel faktörler, kolajen yapısının kaybı ve güneş, kırışık ve sarkık ciltlere sebep olmaktadır. Mezoterapi uygulamasında kullanılan bileşenlerin miktarı az olması nedeniyle genellikle cilt yapısında alerjen riski oluşturmamaktadır.