PRP Tedavisi

PRP Tedavisi Nedir?

PRP Tedavisi

PRP Tedavisi kelime anlamı “Platelet Rich Plasma”dır. Uygulama yapılacak kişinin vücudundan alınan küçük bir miktar kan sonrasında kana uygulanan özel bir işlem sonrasında plazmasının ayrıştırılması ve daha sonra vücuda enjeksiyon yöntemiyle geri verilmesi işlemine denir. Bu plazma “platelet” denilen hücreler bakımından oldukça zengindir.

PRP Tedavisi Neye İyi Gelir?

İyileşmesinde zorluk yaşanan yaralarda, ortopedik olarak sorun bulunan bölgelerde, yaşanan vasküler problemlerde, estetik amacıyla ve diş hekimliğinde sıklıkla kullanılmaktadır. PRP tedavisi ile yara izleri, lekelerin oluşumunu engelleme, kırışıklık giderme, sivilce yapıları ve cilt üzerindeki çatlaklarının tedavi edilmesi amacıyla kullanılmaktadır. Bu uygulama sonrasında sarkma bulunan alanlarda ve kırışıklık yer alan bölgelerde sarkmayı ve kırışıklıkları giderilir.

"<yoastmark

PRP Tedavisi Kimlere Uygulanır?

PRP tedavisi eklem hastalıklarında, kas hastalıklarında, cilt kırışıklığında, leke oluşumlarında, yara izlerinde, saç dökülmelerinde, cilt çatlakları, akut ve kronik ağrıların tedavi edilmesinde kullanılmaktadır. Uygulama sonrasında iyileşme etkisi hızla görülebilmektedir.

Hangi Hastalıkların Tedavi Edilmesini Sağlar?

PRP, tenisçi veya golfçü dirseği, omuz yaralanmaları ve problemleri, topuk dikeni, aşil tendiniti, patellar tendinit, kuadriseps ve adduktor tendinit, biseps yaralanmaları gibi hastalıklarda uygulanmaktadır.

PRP İle Eklem Tedavisi Ne Kadar Sürer?

Eklemlerin kireçlenmesinde veya eklem ağrılarında erken dönemde uygulanan PRP tedavisi, yaklaşık 6 ay gibi bir süre zarfında, ağrılarda azalma ve fonksiyonlarda düzelme sonucunu sağlayabilecektir.

PRP Uygulaması İçin Cinsiyet ve Yaş Kriteri Var Mıdır?

PRP uygulaması her cinsiyete ve her yaş grubuna uygulanabilmektedir. Yalnız, Trombosit sayısı düşük olan kanser hastalarında uygulanmamaktadır. PRP uygulaması iki haftada bir 3-4 seans olarak uygulanır. Bu uygulama 10-12 ayda bir tekrarlanabilmektedir.

"<yoastmark

Yan Etkileri Var Mıdır?

PRP tedavisinde, steril bir ortamda kişiden alınan kandan ayrıştırılan “plateletler”in kullanılması başlıca özelliklerindendir. Enfeksiyon ve alerji riskinin yok denecek kadar az olması nedeniyle güvenilir bir yöntemdir. Bilinen bir yan etkisi bulunmamaktadır.

PRP Ne Kadar Sürede Sonuç Verir?

PRP sonrası 2 haftada klinik olarak cevap alındığı gözlemlenmekte ve 2-3 ay sürüldüğü görülebilmektedir. Bu uygulama sonrasında uygulanan alanda sağlıklı bir parlaklık ortaya çıkmaktadır.

PRP Tedavisi Sonrası Nelere Dikkat Edilmelidir?

PRP uygulamasından sonraki 7 gün süresince kan sulandırıcı ilaçların kullanılmaması gerekmektedir. Bu uygulama yapıldıktan sonraki iki gün süresince buhar odası, sauna gibi alanlara girilmemesi gerekmektedir. Uygulama hızla etki etmesi amacıyla en az 3 gün alkol ve sigara gibi maddelerin tüketilmemelidir.