Genel

Baş ağrısı ve en önemli 7 nedeni

Baş Ağrısı

Yiyecek, alkol, parlak ışık veya stres baş ağrısı ile ilişkili. Tetikleyicileri belirlemek, onlardan kaçınmanıza yardımcı olur.

Kötü bir baş ağrısı vurduğunda, sadece bitmesini istersiniz. Ağrıyan, zonklayan ağrı zayıflatıcı olabilir ve randevuların, işlerin veya aile ve arkadaşlarla geçirilen zamanın kaçırılmasına neden olur.

Stres ve Baş Ağrısı

Stres, omuzlarda ve boyunda gergin kaslara neden olur ve bu da genellikle gerilim tipi baş ağrılarına yol açar.

Diyet

Açlığın kendisi migreni veya gerilim tipi baş ağrısını tetikler. Ancak belirli yiyecekleri yemek migreni tetikler. Fasulye veya fındık gibi tek bir yiyecek türü veya avokado, muz, peynir, çikolata, narenciye, ringa balığı, süt ürünleri ve soğan gibi birçok yiyecek olabilir. Nitrit, nitrat, gıda boyası veya monosodyum glutamat içeren işlenmiş gıdalar özellikle sorunludur.

Alkol alımı

Alkol, migren ve küme baş ağrılarının yaygın bir nedenidir. Bazı insanlar için, herhangi bir alkol tetikleyici olabilse de az bir şarap baş ağrısını tetiklemek için yeterlidir.

Baş Ağrısı ve Çevre

Parlak ışık, duman, nem, yoğun kokular veya soğuk hava gibi çevresel faktörler migren baş ağrılarıyla ilişkilidir.

Hormonlar

Östrojen seviyelerindeki değişiklikler kadınlarda migren ile ilişkilidir ve kadınlar migrenden erkeklerden daha sık mustariptir. Adet döngüleri genç kadınlarda migrene bağlı olur. Perimenopoz sırasında değişen östrojen seviyeleri bazen daha önce hiç yaşamamış kadınlarda migreni başlatır. Östrojen tedavisi de migren tetikleyicisi olur.

Kafein

Normalde kahve veya çay tüketiyorsanız, alımı aniden durdurmak migreni tetikler. Bunun nedeni, kafeinin kan damarlarının daralmasına neden olur. Kafein olmadan, kan damarları her kalp atışıyla genişler ve şişer. Bu, migrenin şiddetli ağrısının ana nedenidir.

Uyku eksikliği ve Baş Ağrısı

Uyku eksikliği, migren ve gerilim baş ağrıları ile ilişkilidir.