Genel

Aile Sağlığı Geçmişiniz Sağlığınızı Etkiler

aile sağlığı

Akrabalarınızın, aile sağlığı durumları ile ilgili sorular rahatsız edici görünebilir, ancak bu sorular onların sizin için nelere dikkat etmeleri gerektiğini bilmelerine yardımcı olur. Örneğin, babanızın tansiyonu yüksekse, sizinkine daha yakından bakmak isteyebilirler. Hem genleriniz hem de yetiştirme şekliniz ve ailenin yaşam tarzı sağlığınız üzerinde etkili olabilir ve her ikisini de ebeveynlerinizden alırsınız. Bu yüzden bireyin sağlığı, ailesinin sağlığı ile direkt bağlantılıdır.

Anne babanızın, büyükanne ve büyükbabanızın ve kardeşlerinizin diyabet veya astım gibi devam eden rahatsızlıkları veya ciddi hastalıkları başladığında kaç yaşında olduklarını bilmeniz sizin riskleriniz hakkında ipucu verir. Bunlardan herhangi biri vefat ettiyse, doktorunuza ölüm nedenini ve öldüklerinde kaç yaşında olduklarını bildirin. Ailenizin yaşam tarzı veya diyeti gibi şeyler hakkında da sorular sorabilirler, çünkü akrabalarda bunlar genellikle ortaktır.

Ancak şu nokta çok önemli, yakın bir akrabanızın belirli bir rahatsızlığı veya hastalığı varsa, bu sizin de ona yakalanacağınız anlamına gelmez; sizin şansınız diğer insanlarınkinden daha yüksek olabilir. Aile büyüklerinden kişiye şu riskler aktarılabilir.

• Diyabet
  • Bunama
  • Bazı kanser türleri
  • Yüksek kolestorol
  • Obezite
  • Astım
  • Kalp hastalığı
  • Kan pıhtıları
  • Romatizma
  • Böbrek hastalığı
  • Depresyon
  • Yüksek tansiyon

Bu riskleri bilmek kronik rahatsızlıkları önleme adına hayat kurtarıcıdır. Tedbir her zaman tedaviden ucuzdur.

Bazen DNA testi olarak adlandırılan genlerinizi test ettirirseniz bir adım daha ileri gidebilirsiniz. Tipik olarak, tükürüğünüzün bir örneğini bir şirkete gönderirsiniz ve size bir rapor gönderirler. Bu, belirli hastalıklara yakalanma veya sorunlu genleri çocuklarınıza geçirme olasılığınızın daha yüksek olup olmadığını söyleyebilir.

İster genetik testler ister aile öykünüz sizin ve doktorunuzun mutlaka bilmesi gerekenler listesinde yer alır. Bu değerli bilgiler sizin sağlık yönetiminizde size yol gösterir. Bazen küçük bir ipucu yatkınlığınızın o hastalığa dönüşmesini engeller.