Genel

Kalça Ağrısı Hafifletmenin Yolları

Kalça Ağrısı

Kalça ağrısı ve ona neyin sebep olduğuna bağlı olarak fazla kiloları kaybetmek yardımcı olabilir ve hareket etmeyi kolaylaştırabilir.

Beklemeyin: Kilo Verin

Taşıdığınız her 10 kiloluk ekstra vücut ağırlığına karşılık, kalçalarınız ve dizleriniz üzerinde ilave 50 kiloluk bir baskı oluşur. Eklemlerinizde gerginlik hissediyorsanız, sizin için en uygun ağırlığı bulun ve zayıflamanın en iyi yolları hakkında doktorunuzla konuşun.

Yüksek Etkili Egzersizden Kaçının

Hareket etmek kalçalarınıza yardımcı olacaktır ancak bu, yokuş aşağı koşmanın veya kickboks yapmanın zamanı değil. Sabit bir bisiklet veya eliptik üzerinde birkaç dakika ile yavaş yavaş başlayın. Acı yerini güce bıraktıkça antrenmanlarınızın uzunluğunu artırabilirsiniz.

Esnetin, Güçlendirin ve Sabitleyin

Kalça ağrısına yardımcı olabilecek özel egzersizler de vardır. Bacaklarınız ve göbek bölgeniz de dahil olmak üzere vücudunuzun bu eklemleri destekleyen kısımlarını çalıştırabilirler. Doğru rutini ve formu elde etmek için fizyoterapist gibi bir profesyonelle çalışmak en iyisidir. Kendinizi zorlamayın; egzersiz sırasında ağrı hissederseniz durun.

Topuksuz İyileşme

Bazen kalça ağrısının cevabı ayak parmaklarınızın altındadır. Yüksek topuklu ayakkabılar ayağınızı doğal olmayan bir açıya getirir ve vücudunuzun hizasını bozarak kalça ağrısına neden olabilir. Bunun yerine düz ayakkabıları deneyin ve tek seferde çok uzun süre ayakta durmaktan kaçının. Düz yüzeylerin iyi bir kemer desteğine ve şokları absorbe etmeye yardımcı olacak bir miktar yastıklamaya sahip olduğundan emin olmalısınız.

Alternatif Bir Terapi Deneyin

Geleneksel terapiler işe yaramazsa zihin-beden yaklaşımına geçin. Akupunktur, masaj veya kayropraktik ayarlamayla daha başarılı olabilirsiniz.

Sıcak ve Soğuk kullanın

Elinizde bir torba buz mu var? İnce bir havluya sarın ve ağrıyı hafifletmek için doğrudan kalçalarınıza bastırın. Esnemeden hemen önce kasları gevşetmek için sıcak bir duş veya kompres gibi sıcaklık kullanın.