Genel

Doktor Tedavi Hangi Nesil Daha Dürüst

Yeni araştırmalar, doktor tedavi uygulamalarında farklı nesillerden insanların sağlık çalışanlarına karşı ne sıklıkta dürüst olduklarını ve sağlıkları hakkında neden yalan söyleyebileceklerini inceledi. Yeni bir çalışma, çoğu insanın sağlık çalışanlarına yalan söylediğini ortaya koyuyor.

Yaşam tarzı alışkanlıkları, insanların dürüst olmama ihtimalinin en yüksek olduğu şeydir. Gen Zers, sağlık çalışanlarına en çok fibs anlatan nesil olarak listenin başında yer aldı. Doktorun ofisinde olmakla, yalan söyleme ve gerçeği saklama dürtüsünü ateşleyen bir şey var.

Doktor Tedavi Sürecinde Hangi Nesil Daha Dürüst

Doktor Tedavi

1000’den fazla hasta üzerinde yapılan bir araştırmaya göre, % 77’si bir sağlık uzmanıyla etkileşime girerken doğrudan veya ihmal yoluyla sağlıkları hakkında yalan söylediğini itiraf etti. Ve bazı nesiller diğerlerinden daha fazla fib eğilimindedir.

Z kuşağı başı çekti ve %93’ü sağlık çalışanlarına, özellikle de cinsel geçmişleri hakkında yalan söylediğini itiraf etti. Lenox Hill Hastanesi‘nde aile hekimliği doktoru olan Dr. Eric Ascher, Healthline‘a verdiği demeçte, “Gen Zers doktora giderken yargılanma korkusuyla çok gergin” dedi.

Dürüst olmadığı için sıradaki sıradakiler:

• Y kuşağı (%76)
  • X Kuşağı (%75)
  • Baby Boomers (%69)

Doktor Tedavi , Kimler Yalan Söylüyor?

İlginçtir ki, her nesil farklı şeyler hakkında yalan söyledi.

Y kuşağının egzersiz alışkanlıkları hakkında yalan söyleme olasılığı daha yüksekti. Ascher, bunun nedeninin, bu neslin egzersiz tesislerine gitmenin popüler hale geldiği bir dönemde büyümüş olması.

“Egzersiz yapmak, sadece sağlıklı olmanın aksine moda oldu. İnsanlar kilo konusunda her zaman bilinçliydi, ancak bu grup en çok utanıyor “dedi. Gen Xers, alkol tüketimi konusunda dürüst olmama eğiliminde. Baby Boomers yeme alışkanlıkları hakkında en çok yalan söyledi.

Bazen bu, rahatsız edici konuşmalardan kaçınmak için tüketimlerini hafife alan veya toplayan insanlardan kaynaklanmaktadır. Chicago’daki DNP, APRN ve hemşire uygulayıcısı Melissa Murphey. Healthline’a verdiği demeçte, “Ayrıca kırılganlıklarını ortaya çıkarma konusunda güven eksikliği yaşar veya bazı tehlikeli davranışlarla ilişkili olumsuz etkileri hafife alır” dedi.

Doktor Tedavi Süreci ve Yalan Beyan!

Yargılama korkusu, katılımcıların sağlık çalışanlarına yalan söylediklerini söylemelerinin en önemli nedeniydi. Diğer nedenler şunlardı:

• Utanç
  • Ayıp
  • Önceki bir tıp uzmanı tarafından değerlendirildiğini hissettim
  • İnkar etmek ve gerçeklerden kaçınmak
  • Sigorta kayıtları korkusu

Bu nedenler Ascher’i şaşırtmadı.

“Hastalar utanıyor ya da çoğu zaman doktor-hasta ilişkisinde kendilerini rahat hissettiklerinde sağlayıcılarına açılmak için ziyaretin sonuna kadar veya bir sonraki ziyarete kadar bekliyor” dedi.

Murphey kabul etti. Birçok hastanın kişisel bilgilerini açıklamadan önce uygulayıcılarıyla bir ilişki geliştirmesi gerektiğini söyledi.

“[Yine de,] insanların [bu] nedeniyle sağlık sonuçlarını riske atmaları hayal kırıklığı yaratıyor. Sağlık çalışanları, konumları ne olursa olsun, hastalarıyla mümkün olan en kısa sürede rahat bir ilişki kurmaya yardımcı olmak için ekstra gayretli olmalıdır. ”

Sağlık hizmeti sağlayıcılarına karşı tamamen dürüst olan hastaların% 23’ünün% 64’ü her zaman duyulmadıklarını söyledi.

“Duyulduğunu hissetmiyorsanız, muhtemelen sizin için sağlayıcı değildir. Doktorunuzu görürken her zaman duyulmuş hissetmeli ve acele etmemeli, “dedi Ascher.

Telehealth oturumları daha fazla yalana izin veriyor

Genel olarak, hastaların tele-sağlık ortamlarında uygulayıcılara karşı dürüst olmama olasılıkları daha yüksekti.

“Çoğu zaman pandemi boyunca, hastalar acil bakıma ihtiyaç duydukları veya ilk kez bir sağlayıcıyla tanıştıkları durumlarda tele-sağlık aradılar. Muhtemelen hastanın sağlayıcı ile bir ilişkisi yoktu. Bu da muhtemelen fibbing’e yol açtı “dedi Ascher. “Telehealth’i kullanan geri dönüş hastalarım muhtemelen yalan söylemiyor çünkü buzları çoktan kırdık.”

Telehealth, ulaşım kısıtlamaları veya diğer mantıksal faktörlerle sınırlı olan birçok kişiye erişim sağladı. Murphey bu ziyaretlerin hala bir seçenek olması gerektiğini söyledi. Bununla birlikte, bir sağlık uzmanıyla yüz yüze ziyaretler mümkünse, bunun hala en iyi seçenek olduğunu söyledi. “Uzak ortam, hasta ve uygulayıcı arasında psikolojik bir mesafe sağlar” dedi.

Uygulayıcıların hasta etkileşimi sırasında gerçek bir ilişki yaratmada daha uyanık olmaları gerekir. Fakat hastalar tele-sağlık ziyaretlerini yüz yüze ziyaretler gibi tedavi etmeyi hedefleyebilirler.

Doktorlar tedavi etmek için sorular sorarlar, yargılamak için değil

Tıbbi ziyaretler sırasında Ascher, insanların zaten bildikleri bilgilerle ilgili olarak sağlayıcıları tarafından “ebeveynlik” yapmak istemediklerini söyledi.

“Bu soruları, hastalar insandan daha az hissetmek için sormuyorum; Soruyorum, böylece sunabileceğim herhangi bir tavsiye olup olmadığını ve daha da önemlisi, ek bir kan testi sipariş etmem için herhangi bir neden olup olmadığını veya bir ilacın garanti edilip edilmediğini [ve] uzak durmak için biliyorum “dedi.

Bilgi toplamak, semptomları yaşam tarzı değişikliği önerileriyle daha iyi eşleştirmesine de izin verir. Örneğin, bir kişi onu asit reflü için görürse, ancak alkol tüketimini azaltırsa, onlara uygun danışmanlık veya test sunulamaz.

Birisi ona üzgün, depresif, endişeli olduğunu veya odaklanma ve uyku ile ilgili sorun yaşadıklarını bildirirse, ancak alkol tüketimini azaltırsa, fark yaratabilecek önerilerde bulunamayabilir.

Ascher, “Hastalara asla meraklı veya müdahaleci olmaları için kişisel sorular sormadım. İlk ziyaretinizde bir ton soru soruyoruz. Ancak bu sizi sağlıklı tutmak için size uygun bakımı uyarlamamı sağlıyor” dedi.

Utanç nedeniyle bilgi paylaşmaktan korkuyorsanız, Ascher sağlık hizmeti sağlayıcılarının hepsini duyduğunu ve gördüğünü söyledi. “Hiçbir şey ‘TMI’ değildir. Bunun için eğitildik. İyi bir doktor, size sundukları bakımı, görüldüğünü ve duyulduğunu hissetmenizi sağlamak için uyarlayacaktır “dedi.

Bu doktoru bulmanın sizin ayrıcalığınız olması gerektiğini de sözlerine ekledi. Sağlayıcınız tarafından yargılandığınızı düşünüyorsanız ve onlara karşı açık ve dürüst olmaktan rahat hissetmiyorsanız, ilişki işe yaramıyor demektir ve sağlığınız risk altındadır.

“Bazen iyi bir birinci basamak sağlık hizmeti sağlayıcısı bulmak gibi. Bağlantı kurduğunuz birini bulmalısınız, “dedi Ascher.