Tedavi planlaması yapılırken, kadimden gelen bilgiler ve güncel anlayışı içinde ‘Hastaya Özel Protokol’ hazırlanmasını esas hedef olarak görürüz

Hashimoto Tedavisi
Astım Tedavisi
Bel Fıtığı
Kısırlık – İnfertilite
Adet Düzensizliği
Depresyon Tedavisi
Egzama Tedavisi
Diyabet Tedavisi

Romatolojik Hastalıklar

SLE Lupus, Ankilozan Spondilit, Behçet, Sjögren, Vaskülit, FMF, Romatoid Artrit (İltihaplı Eklem Romatizması) ve Diğer Artrit Hastalıklar

Vücudun atık maddelerden arınma işleminde yetersizlik durumunda, alerjen ve toksinler kan dolaşımının azaldığı alanlarda birikmeye başlar ve sonucunda kendi hücrelerini tahrip etmeye götüren yoğun enflamtuvar tepki gelişir. Bu hastalıklar, Otoimmünite sebebiyle gelişen durumlardır, iltihabi yükün azaltılması ile birlikte Otoimmün tepki ortadan kalkar ve hastalıklar tamamen iyileşir.

Sindirim Sistemi Hastalıkları

İrritabl Bağırsak Sendromu (İBS), Ülseratif Kolit, Hepatit, Kronik Kabızlık, Çölyak, Crohn, Disbiyoz, Peptik Ülser, Gastrit, Reflü

Bağırsak Sistemini ilgilendiren bir çok hastalık nutritif ve kognitif (bilişsel) stres faktörlerine bağlı gelişir. Bağırsak yüzeyine karşı ortaya konan aşırı enflamatuvar tepki nedeni ile tahribat başlar. Şikayet olarak sık-sık hazımsızlık, kabızlık, sık ishal, şişkinlik, aşırı kilo alma gibi şikayetler görülebilir.

Metabolizmadaki Genel Bozukluklar

Tiroid Hastalıkları (Hipotirodi, Hipertiroidi, Haşimoto Tiroiditi), İnsülin Direnci, Diyabet, İmmün Defisit (Sürekli Hastalanma), Kronik Yorgunluk Sendromu, Kaşeksi (Aşırı Kilo Kaybı), Kilo Almada Problem, Kilo Kaybetmede Direnç vb.

Sistemlerin regülasyonunda (emilim, boşaltım, sindirim, dolaşım vs.) ortaya çıkan düzensizlikler nedeniyle, tanısını sınıflandırmada zorluk çekilen şikayetler ortaya çıkar.

Kardiyovasküler (Kalp – Damar) Hastalıklar

Hipertansiyon, Hipotansiyon, Damar Tıkanıklığı, Damar Sertleşmesi, Taşikardi, Aritmi, Konjestif Kalp Hastalıkları vb.

Vücutta alerji ve toksinlerin artışı, optimal su alımının azalması ve sedanter yaşam biçimi ile birlikte dolaşım sistemine dahil olan iltihabi yük artar. Bunun sonucunda viskozitesi (koyuluğu) artmış kanın sirkülasyonu için kardiyovasküler sistemin fizyolojik normlarda çalışma düzeni sağlanamaz.

Kas İskelet Sistemi Hastalıkları

Bel Fıtığı, Boyun Fıtığı, Skolyoz, Meniskopati, Siyatalji, Tendinit, Fibromyalji, Tenisci – Golfcü Dirseği vb.

Hastalarda şikayet olarak eklem hareketlerinde kısıtlılık, uyuşma, güç kaybı, şiddetli ağrılar gibi belirtiler görülebilir. Ağrının bastırılması değil, fizyolojik sınırlardan çıkmış olan yapıların tekrar redüksiyonu ile şikayetler tamamen düzelebilir. Osteopatik yaklaşım, mekanik problemin çözümünde tüm beden sistemlerine kapsamlı bakış gerektirir.

Cilt Hastalıkları

Sedef, Egzama, Eritema Nodozum, Liken Planus, Vitiligo, Alerjik Ürtiker, Rosa, İyileşmeyen Dirençli Ülser ve Yaralar vb.

Cilt problemlerinin temelinde, bağışıklık – karaciğer – akciğer sisteminin yıpranması ve patolojik tepkisini unutmamak gerekir. Tedavi yüzeysel değil, sistemik ve spesifik (kişiye özel) olmalıdır. Baskılayıcı olmayan, metabolik süreçleri regüle edici tedavi sonrası bu ve benzeri diğer cilt hastalıkları tamamen iyileşecektir.

Solunum ve Göğüs Hastalıkları

Astım, Alerjik Bronşit, KOAH

Hastalar Nefes Darlığı, Öksürük, Hava Açlığı, Sürekli Balgam gibi şikayetlerle başvururlar.Hava yollarında nemin azalması, enflamatuvar yükün artması,özellikle bağırsak doğal florasının bozulması akciğer ve solunum yollarına karşı aşırı reaksiyona neden olur. Özellikle Astım ve Alerjik Bronşit kısa sürede tamamen iyileşebilen bir hastalıktır.

Ürogenital Hastalıklar – Kadın Hastalıkları

Böbrek Yetmezliği, Prostat Büyümesi, İdrar Kaçırma, Sürekli İdrar Yolu Enfeksiyonu, İktidarsızlık, Nefrotik Sendrom, Dismenore, Amenore, Menoraji, İnfertilite, Vajinismus, Endometriyozis, Vajinal Enfeksiyonlar vb.

Böbrek ve dalak enerji sisteminde ortaya çıkan sapmalar, şikayetlerin başlamasında önemli etkendir. Ürogenital sistemin rehabilitasyonunda mutlaka, rejenerasyonu sağlayacak Fitoterapötik kürlere başvurulması ve özellikle diyafram altı bölgeye tesir gücü yüksek, doğal ve doğru protokol uygulanması gerekir.

Psikiyatri (Ruh) Hastalıkları

Depresyon, Anksiyete, Sınav Stresi, Kaygı Bozukluğu, Panik Atak,OKB,Psikotravma vb.

Bu şikayetlerin tedavisinde insanın Fiziksel Bedeninin arkasında Duygularının, Bilinçaltının ve Ruhunun olduğunu unutmamak gerekir. Dört bedenin tedaviye alınması ile birlikte şikayetler hızla gerilemektedir. Stres yönetimi mutlaka sağlanmalı, metabolik süreçte serotonin ve melatonin gibi hormonların oluşumunda etkili olan bağırsak biyolojik aktif yüzey yapısı fizyolojik normlarda tutulmalıdır.

Göz Hastalıkları

Retinitis Pigmentoza (Tavuk Karası), Üveit, Göz Tansiyonu,Göz Kuruluğu,Göz Kırma Kusurları, Göz Nezlesi vb.

Göz şikayetlerinin başlamasında özellikle karaciğer sistemindeki metabolik imbalans önemli bir etkendir. Gerek göz çevresine (Hirudoterapi, Akupunktur), gerekse de sistemik (Ozon, Fitoterapi, Baş Arkası Hacamat vs.) uygulanacak kombine rehabilite edici tedavilerin sonucunda, çözümsüz gibi görünen göz hastalıkları hızla ve tamamen iyileşmektedir.

Onkolojik Hastalıklar

Akciğer Kanseri, Meme Kanseri, Kolon CA, Kemik CA, Prostat CA vb.

Bir hücrenin doğal özelliğini kaybetmesine neden olan 4 etken vardır; vücutta iltihabi yük artışı, buna bağlı olarak bağışıklık sisteminin aşırı tepkisinin oluşması, organizmada oksijen seviyesinin düşmesi, bedenin Ph dengesinin aside doğru kayarak ‘asidoz’ gelişmesi. Eğer bu etmenler ortadan kaldırılırsa, kanser hücresinin ilerlemesi duracaktır. Kanser tedavisinde vücut destek uygulamaları önem taşımaktadır.

Nörolojik Hastalıklar

Migren, Gerilim Tipi Başağrısı, MS, Alzheimer, Nöromüsküler Hastalıklar, Huzursuz Bacak Sendromu, Dikkat Eksikliği, Otizm, SP

Beyin ve omurilik hücresinin diğer hücreler gibi fizyolojik işleyişini sürdürebilmesi için bir kısım şartları vardır. Hücre homeostazisi sağlanmadığında nörolojik defisitler ortaya çıkabilir. Tedavide, hücre yaşamsal fonksiyonlarının desteklenmesi şarttır. Uygulanacak bütüncül tedavi yaklaşımı ile çözümsüz gibi görünen bir çok nörolojik hastalık hızla iyileşme sürecine girmektedir.