Romatoid Artritli Hastayı Anlamak

Romatoid Artrit (RA), en yaygın otoimmün artrit türüdür. Başta parmak olmak üzere el bileği, diz, ayak bileği diğer sık tutulan eklemlerdir. Genellikle her iki eklem beraber tutulur. Ağrı, güç kaybı, yorgunluk ve elde kavrama problemleri sıkça görülen şikâyetlerdir.

Klinik her hastada farklı şekilde ve şiddette görülür. Bazı insanlar diğerlerinden daha ciddi semptomlar yaşarlar. 2011’de yapılan bir Arthritis Foundation anket sonucunda hastaların bir ayda 12 gün acı çektiği tespit edildi.

Şikayetler nedeni ile Romatoid Artrit, hastaların hayatında çeşitli zorluklara neden olur. Kronik ağrı veya sürekli yorgunluk hissi, en güçlü ruhlara sahip insanlarda bile sıkıntı oluşturmak için yeterlidir.

Daha Rahat Yaşamak İçin İpuçları:

İç Sesinizi Değiştirin

Birçok hasta Romatoid Artrit ten önce hareketli bir yaşamı, koşuşturması gerek bir iş hayatı, hareketli bir sosyal dünyası olabilir. Hastalık birçok yapmak istediğinize engel olmaktadır. Ancak şikâyet etmek mutsuzluğa kapılmak çözüm değildir. Kabullenmek ve mücadele etmek sizi bir sonraki gün daha iyi edecektir. RA nedeniyle beklenmedik zorluklar yaşadığınızda, çok duygusal olabilirsiniz ancak bu kendi iç dünyanızda yenmeniz gerekir. Dövünmek belirtileri ortadan kaldırmayacak aksine stresinizi arttırarak şikayetleri daha da hissedebilir düzeye çıkaracaktır. Bakış açınızı başka yöne çevirmek yarın daha iyi olmanıza yardımcı olacaktır.

Yaklaşık 20 yıldır bu hastalıkla mücadele eden ve üstesinden gelen Hatice hanım, “Sonsuza dek böyle hissetmeyeceğinizi bilin” diyor iç sesiyle, “Bugün bu zor, ama sadece bugün” diyerek şikâyetlerini değiştirebileceğine inanıyor. Bu şekilde davranması onu muhtemelen klinik olarak çok daha iyi hissettiriyor.

Dertleşin

Sizi anlayan bir arkadaşınız ile dertleşmek çok iyi bir terapistten daha iyi gelecektir. Terapistiniz, arkadaş ya da aile üyeleriniz olsun, güvendiğiniz birine ulaşmanız önemlidir. Çok iyi bir dertleşmenin sızıları yok ettiğini ve görünüşünüzde ve öz güvende nasıl harikalar yaratabileceğine meydana getirdiğine şaşıracaksınız. Hastalığınızı saklamak başta mantıklı olabilir ancak sonraki süreçlerde kendinizi eksik hissettirecektir. Sizi anlayacağına inandığınız herkesle hastalığınızı paylaşın onların hastalığı tanımasına fırsat verin. Göreceksiniz kendinizi daha iyi hissedeceksiniz.

Hastalığı Tanımaya Çalışın

Özellikle yeni tanı konmuş olanlar için, hakkında çok az şey bildikleri bir durum hakkında kendilerini çaresiz hissediyor olabilirler. Aynı zorlukları yaşayan insanları tanımak sizi rahatlatacaktır. Sosyal medya nedeni ile birçok olumsuzluklarla da karşılaşabilirsiniz. Unutmamak gerekir her hastalık isim aynı olsa bile her bireyde farklı şekilde seyreder. Kötü örneklerle kendiniz kıyaslamayın. RA’nın her yaştan insanı etkilediğini ve RA ile sağlıklı ve aktif bir yaşam tarzı sürdürebileceğinizi bilmek özellikle önemlidir.

Vücudunuzu Dinleyin

Kendinizi zorlayarak Romatoid Artritten daha güçlü olduğunuzu kanıtlamak isteyebilirsiniz. Her ne kadar bu sizi iyi hissettirecekse de, bazen bir mola vermek ve gerektiğinde ekstra dinlenmek de önemlidir.

Hafta sonları kendinizi fazla abartmayın, böylece enerjinizi geri almak için zamanınız kalmaz. Hayat devam ediyor. Enerji depolamak için fırsat kollayın.

Hastalıklar Çaresiz Değildir

Bazen büyük ödüller kazandırabilen küçük şeylerdir. Akılcı bir diyet, düzenli yapılan egzersiz kaliteli uyku birçok tedaviden daha iyi gelecektir.

Hastalığın üstesinden gelen Hatice Hanım “Diyetinize ve egzersizinize çok dikkat edin ve geceleri yedi ila sekiz saat uyumaya çalışın,”

“Vücudunuz size yavaşlamanızı söylemeye çalışıyorsa, dinleyin ve yapmanız gerekenlere geri dönün.” diyor.

Yorgunluk ya da ağrı, yataktan kalkmanızı zorlaştırdığında, düşük etkili egzersizleri deneyin. Germe ve yoga, eklem ve kasların ısınmasında ve ekstra enerji sağlamada büyük farklar meydana getirir.

Beslenme diğer çok önemli bir konudur. Düşük kalorili diyetler ve aralıklı oruç şeklinde beslenmeler ağrıları azaltabilen uygulamalardır. Her hafta düzenli bir şekilde aralıklı oruç size çok iyi gelecektir.

Sevdiğiniz Şeyi Yapmaya Devam Edin

Yaşam kalitenizi korumak için, hiçbir hastalığın sizi sevdiğiniz şeyi yapmaktan alıkoymasına izin vermeyin. Gerektiğinde uyarlayın.

Sosyal hayatınızdan geri kalmayın, hepsine katılamasanız bile bazılarına katılmaya çalışmak size iyi gelecektir.

Açık güneşli havalarda gezmek, yeşilliklerde dolaşmak, tempolu bir şekilde 20 dakika yürümek bütün gününüzün güzel geçmesi için yeterlidir.

Sizi Mutlu Eden İşlerden Geri Kalmamaya Çalışın

Kronik hastalıkları yenmek sizin elinizde düşüncelerinizin kaderinizi nasıl değiştirdiğine siz bile inanamayacaksınız. Tedaviyi sadece ilaçlarda aramak kendi bedeninize haksızlıktır.

Tedavi sizin elinizde iyileşmek için harekete geçin.

Etiket