Romatoid Artrit Gerçekleri

Romatoid Artrit (RA) genç erişkin kadınlarda görülen en yaygın Otoimmün Artrit tipidir. Bağışıklık sistemi (vücudun savunma sistemi) düzgün çalışmadığında ortaya çıkar.

RA, el bileği ve elin küçük eklemlerinde ayak bileği diz gibi büyük eklemlerde şişlik ağrı oluşturur. Hastaların en korktuğu durum eklem deformiteleri yani şekil bozukluğudur. Elde şekil bozukluğu birçok kadın için kozmetik sorundur. Diz ve ayak bileğindeki şişlik ve ağrılar gündelik hayatı olumsuz yönde etkilemektedir. Uzun dönem süren hastalık sosyal izolasyona ve depresyona neden olmaktadır.

Tedavide amaç şişliği ve deformiteyi engellemektir. Her atak kalıcı hasara kapı aralar. Atakları engellemek kadar atak dönemlerinde ekleme yük binmesini engellemek de önemlidir.

Düzenli yapılan Egzersiz programları ile kas kütlesini ve direncini arttırmak, hem hareketin sempatik sistemdeki pozitif etkisi ile atak sıklığı hem de eklemlerin üzerindeki direnci azaltacaktır.

Yapılan çalışmalar Romatizmal Hastaların önemli bir kısmının egzersiz programlarını takip etmekte zorlandığı ve egzersiz yapmaktan uzak durduğunu göstermiştir. Bazı hasta grupları ise egzersiz ile şikâyetlerinin daha da artacağı ve hastalığının kötü olacağı kanaatine sahiptir.

Çalışma sonuçları hastaların egzersiz programlarını aksattığı yapmak istemediği veya bir bahane ile uzak durduğunu göstermiştir.

Yürüme gibi düzenli düşük etkili egzersizler kas gücünü artırdığı bilinen bir gerçektir. Bu, genel sağlığınızı iyileştirecek ve eklemleriniz üzerindeki baskıyı azaltacaktır.

Araştırmalar, erken dönem egzersiz programlarını aksatmayan kişilerin kendilerini daha iyi hissettikleri ve aktif bir yaşam sürdüklerini göstermektedir.

Zamanı ve süresi uzman ekipleri tarafından belirlenen egzersiz programları her zaman hastalığı seyri açısından pozitif etkiler ortaya koyacaktır.

Romatoid Artrit İle Yaşamak

Çoğu zaman fiziksel olarak aktif olmak önemli iken, hastalığın alevlendiği dönemlerde faaliyetleri geri ölçeklendirmek önemlidir. Genel olarak, eklem akut alevli döneminde ise hareket etmek fayda değil zarar getirecektir. Akut alevli dönmelerde eklemi çalıştırmaktan ziyade germe egzersizleri daha faydalı olacak ve kasları zinde tutacaktır. Kasların güçlü olması hareket kabiliyetinin artırarak atakların kolay atlatılmasına yardımcı olacaktır.

Kendinizi daha iyi hissettiğiniz dönmede ise yürüme gibi düşük etkili aerobik egzersizler ve kas gücünü artırmak için egzersizler yapılmalıdır. Bu genel sağlığınızı iyileştirecek ve eklemleriniz üzerindeki baskıyı azaltacaktır. Osteopati Uzmanları sizin için hangi tür aktivitelerin en iyi olduğunu ve bunları hangi seviyede veya hızda yapmanız gerektiğini bulmanıza yardımcı olacaktır.

Kronik bir hastalığa sahip olmak hayatınızın seyrini değiştiren bir olaydır. Endişeye ve bazen izolasyon veya depresyon duygularına neden olabilir. Akılcı egzersiz programları ile kaslardaki sertlik ve ağrı azalacağından bu duygularda zamanla kaybolacaktır.

Etiket