Romatoid Artrit kalp damar hastalığı birlikteliği bilinen bir gerçektir. Aslında kronik inflamasyonu olan tüm hastalıklarda kalp damar hastalıkları sık görülmektedir. Romatoid Artrit, Lupus, Diyabet ve Obezite gibi hastalıklarda sürekli olarak düşük de olsa inflamasyon olduğundan kalp damar hastalığı riski yüksektir.

Amerikan Kalp Cemiyeti, kalp hastalığından korunmak için balık yağı kullanımının öneminden bahsetmiş ve kullanım önerisinde bulunmuştur. Romatizmal hastalarda ise balık yağı kullananlarda ağrı düzeyinde ve kardiyovasküler mortalitede azalma birçok çalışmada bildirilmiştir. Balık yağını direk balık tüketerek veya ilaç şeklinde alabiliriz.

Balık Mevsiminde Olduğumuz İçin Tercihimizi Nasıl Yapalım?

Uskumru, ringa balığı ve alabalık filetosu ve somon karakteristik olarak yüksek yağ içeriğinden dolayı yeterli miktarda mutlak EPA ve DHA içerir. Açık deniz ve okyanus ve akarsulardaki türleri, çiftlikte üretilenlere göre %100 oranında daha fazla DHA ve EPA içerir. Bu nedenle balık tercihlerimizi yağlı olanlardan ve doğal yaşam türlerinden seçmemiz daha sağlıklı olacaktır. Pişirme şeklinde ise E6 oranını arttırmamak için kesinlikle kızartma yapılmamalıdır, ızgara veya fırın tercih edilmelidir.

İlaç Olarak Nelere Dikkat Edelim?

İlaç olarak tercih edilen balık yağının iki kimyasal türü vardır:

Ester Form ve Trigliserid Form

Ester form; kimyasal işlem görmüş form iken, trigliserid form ise doğal olan formdur. Bu nedenle ilaç olarak tercih edildiğinde ticari şeklinin trigiserid form olmasına dikkat edelim.

Etiket
No Tag