Ankilozan Spondilit – İşitme Kaybı

Ankilozan Spondilit (AS), omurgadaki eklemleri etkileyen inflamatuar bir durumdur. Spondilit basitçe omurganın iltihaplanması anlamına gelir. Vücudun iltihaplanma reaksiyonunun bir parçası olarak, ligamentlerin omurgayı oluşturan kemiklere (omurlar) bağlandığı yerde kalsifikasyon gelişir. Bu sırtınızın esnekliğini azaltır ve omurganın kenarlarında kemik çıkıntılar oluşur. Sonunda omurganın bireysel kemikleri birbirine bağlanabilir. Buna ankiloz denir ve x-ışınlarında görülebilir.

Ankilozan Spondilit hastalığında en sık kalça eklemi, omurgalar ve topuk bölgesindeki ligamanlarda inflamasyon gelişir. Nadir de olsa iç kulaktaki ligamanların tutulumuna bağlı olarak işitme kayıpları kulakta çınlamalar görülebilir. AS hastalarında düşük frekanslarda işitme kayıpları sıklıkla görülür. Çoğunlukla ileti tipi kayıplar görülür.

Romatizmal hastalar değerlendirilirken hastalığın sistemik bir hastalık olduğu unutulur ve en sık görülen bulgular üzerinde teşhise gidilir. İşitme kayıpları bu hastalıktan bağımsız olduğu düşüncesi ile farklı bir hastalık olarak değerIendirilir. İşitme kaybı gibi koku duyusunda azalma, el eklemlerinde dirseklerde tutulum görülebilir.

Başta Ankilozan Spondilit, Romatoid Artrit ve diğer romatizmal hastalıklara yaklaşım multidisipliner olmadığı durumlarda tedavi şansımız azalır.

Ankilozan Spondilit Hakkında Detaylı Bilgi ve Öneriler: https://www.drceyhunnuri.com/iskelet-sistemi-hastaliklari/ankilozan-spondilit-tedavisi/

Etiket