Akılcı Ramazan Orucu Davranışları

Romatizmal hastalıklarda uzun dönem açlıklar anti inflamatuvar etkiye sahiptir. Açlığın anti inflamatuar etkinliği diyabet, obezite, koroner arter hastalığının temelindeki inflamasyonu da azalttığı çalışmalarda gösterilmiştir. Bu nedenle uzun dönemli açlıklar tedavi edici etkiye sahiptir. İlk 3 – 5 gün huzursuzluk, baş ağrısı, halsizlik ve sinirlilik gibi yan etkileri olsa da sonrasında fizyoloji durum açlığa adapte olacaktır. Kronik hastalığı olanlar Ramazan orucunun hastalığı kötüleştireceği inancına sahiptirler. Aksine bazı istisnai durumlar dışında açık tedavi edici etkiye sahiptir. Uzakdoğu  kültüründe Ramazan orucundan farklı olarak tedavi amaçlı açlık seansları düzenlenmektedir. Ramazan Ayı, mide bağırsak sistemi ve karaciğer açısından dinlenme – kendini onarma ayıdır. Toksik maddelerden arınma ve organların yenilenme ayıdır.

Bu ayı her birey temizlenme arınma ve organlarımızın regenerasyon ayı olarak bilmeli, sahur ve iftarlarını da ona göre düzenlemelidir. Bu ayda sıvı tüketimine önem verilmeli ve tuz kayıpları göz önünde bulundurularak takviyesi ihmal edilmemelidir. Romatoid Artrit, Ankilozan Spondilit ve toplumumuzun en yaygın hastalığı olan Tip 2 diyabetli hastaları iftar sonrası beslenmelerini kontrol etmeli, tedavi ayını hastalık ve sıkıntı ayına çevirmemelidirler. Az yemeli çeşit sayısını en aza indirmeli ve ekmek tüketimi azaltılması gerektiği gibi, doğru tahıl grubu seçimi de yapılmalıdır. Su tüketimini 6 saate yayarak kilo x 30 cc tüketmelidirler. Çay kahve kola soda tüketilmemelidir. Yemek sonrası 1-2 saatlik zaman diliminde uyku istenmediği gibi aşırı fiziksel aktiviteden de kaçınılmalıdır. Bu durum gecenin ve ertesi günün daha sağlıklı ve zinde olmasını sağlayacaktır.

Çay Yerine Önerimiz;

Anti inflamatuar ve gerginliği azaltıcı etkiye sahip bitki çayı tüketilmelidir.

– Oğul Otu Yaprağı (Melisa )

– Portakal Çiçeği

– Kuşburnu

– Şerbetçi Otu

– Lavanta

– Papatya

– Nane’den oluşan karışım çayı tüketilebilir.

30 gün boyunca aynı bitkilerden oluşan karışım tüketmek yerine;

İlk 15 gün            : Melisa – Portakal Çiçeği – Kuşburnu – Nane Karışım Çayı.

Son 15 gün         : Şerbetçi Otu – Lavanta – Papatya – Nane Karışım Çayı.

Ramazan Ayı’nın sağlık ve tedavi ayı olmasını istiyorsak iftar ve sahur beslenmelerimizi en asgari düzeyde tutmalı ve organların kendilerini tedavi etme ve yenilemesine fırsat vermeliyiz.