MENOPOZ TEDAVİSİ

Menopoz bir kadının bedeninde yumurtlamanın kesileceğine işaret eden bir geçiş dönemidir. Bu değişim süresi birkaç ay veya birkaç yıl sürebilir. Vücudumuzun azalan östrojen miktarına adaptasyonunun derecesine göre belirtiler hafif veya şiddetli olabilir.

Semptomlar sıcak basması, gece terlemeleri, uykusuzluk, yorgunluk, çökmüş ruh hali, hafıza kaybı, vajina kuruluğu, baş ağrısı, eklem ağrısı ve kilo alımı şeklinde sayılabilir.

Aslında yaratılış itibari ile hayatın doğal bir parçası olan ihtiyarlık dönemine geçmeden görülen bu geçiş dönemine müdahale etmek doğru değildir. Bugünkü anlayışımıza göre kadınlara menopozun belirtileri ortaya çıktığı zaman başlatılan Hormon Replasman Tedavisi (HRT) ne kadarda sıcak basmasını hafifletmek ve osteoporozu önlemeğe yönelik veriliyor olsa da, beraberinde meme, yumurtalık ve rahim kanseri riskini artırmak ve önemli yan etkiler gibi bir dizi istenmeyen olayı tetiklemiş oluyor.

Bugünün kadınına baktığımızda görüyoruz ki kırklı yaşlarda menopoza girmeye başlamış. Yaşantınıza bir bakın doğru nefes almayan, hareket etmeyen, su tüketmeyen, unlu şekerli rafine gıdaları bol tüketen insan haline geldiniz. Bedenin Ph / asit-baz dengesi bozulur ise, bilinç altınız strese yenik düşer ise, bedenin ihtiyacı olan güneş / D vitamini, Demir vs. vücuda verilmez ise şimdi kırklı yaşlarda gördüğümüz menopoz şikayetlerini daha da genç yaşlarda görmeye başlarız ve toplum hızla kısırlaşır.

Uyguladığımız tedavinin Menopoz şikayetleri üzerine olan etkileri:

• Stres ve diğer faktörler hipotalamus hipofiz-over aks (HPOA) fonksiyonunun bozulmasına neden olur. Uyguladığımız seans sonrası hipotalamo-hipofizer aks etkilenir, bunun sonucunda yumurtalıktan östrojen ve progesteron salınımı artar (eğer erken yaşta menopoz başlamış ise)
• Beyinden Endorfin ve seratonin gibi biyokimyasalların salınımı artırılarak stres, kaygı, anksiyete, panik atak ve depresif şikayetler azaltılıyor
• Strese maruziyet sempatik sinir sistemini uyarır bunun neticesinde yumurtalıklara giden arterler daralır. Tedavi sonrası Yumurtalık ve rahim kan akışı artırılmakta.
• Akupunktur Polikistik over sendromu (PKOS) etkilerini azaltarak etki eder
• Mizacına uygun beslenme düzenlenerek özellikle ateş basmasına sebep olan gıdalar diyetinden çıkarılıyor
• Mide ve bağırsak problemleri ( Gastrit, Mide Ülseri, İBH, Spastik Kolon) çözülerek bağışıklık sisteminin güçlenmesi destekleniyor.
• Obezite ve anoreksi gibi ikincil etkenlerde kontrol altına alınıyor
• Bu hastalarda mutlaka kombine tedavi uygulanmalıdır (Akupunktur, Hacamat, Bitki tedavisi, Ozon, Psikoterapi)

***Menopoz Şikayetlerinden kurtulmak istiyor iseniz mutlaka Akupunktur ve Hacamat Uzmanını bulun***

Menopoz ve Çalışmalar

-1997’den 1999’a, ABD’de Dr Susan Cohen, DSN, APRN, Pittsburgh Üniversitesi tarafından yürütülen sıcak basması, uykusuzluk ve sinirliliğin hafifletilmesinde akupunkturun etkinliği araştırılmış, akupunktur tedavisi sırasında, sıcak basması% 35 oranında azalmıştır ve uykusuzluk% 50 oranında azaldığı bulundu.
-İngiltere’de 2002 yılında yapılan bir pilot çalışmada akupunktur kadınlarda sıcak basmalarının şiddetini azalttığı görüldü
-Ulusal Kanser Enstitüsü tarafından finanse A 2003 çalışma

Aslında bütün hastalıklar bir tek hücrenin ihtiyacı olan kan, oksijen, su, mineral ve diğer hayati maddelerin o hücreye ulaştırılamaması ve hücrenin işleyişi sonucu oluşan atık maddelerin (toksinlerin) oradan uzaklaştırılmaması sonucu başlar. Metabolizmada ki oluşan hatalar sonucu vücuttan bir kısım sinyaller yayılır. (örneğin; ateş, aşırı terleme, nefes kokması, sürekli yorgunluk, ateş basması, bağırsak problemleri v.s.) Yanılma burada başlar. Bu vücuttan gelen imdat çağrılarını hastalık düşünerek onları ağrı kesicilerle, ateş düşürücülerle v.s. baskılarız. Oysa yapılması gereken vücudun kendi iç mekanizmalarını harekete geçirerek şifaya kavuşma istikametinde yardımcı olmaktır. Biz hastanın şifaya ancak beden, duygu, düşünce/bilinçaltı ve ruhun bir bütün olarak tedavi edilmesi sonucu kavuşacağına inanırız. Menopoz da böyle bir durumdur. Ve kliniğimizde tek bir tedavi şeklinin değil birçok yöntemin birlikte hareketi sonucu başarıyı hedefleriz.

Dr. Ceyhun NURİ
Daha fazla bilgi için lütfen iletişim bilgilerimizden bize ulaşın.