KISIRLIK / İNFERTİLİTE

İnfertilite / Kısırlık

Kısırlık bir çiftin düzenli cinsel ilişkiye rağmen hamile kalamamasıdır.İki yıl düzenli cinsel ilişkiye rağmen gebelik gerçekleşmiyor ise, infertil yani kısır kabul edilir.

Yaptığımız tedavinin doğurganlık üzerine etki mekanizmaları:

• Stres ve diğer faktörler hipotalamus hipofiz-over aks (HPOA) fonksiyonunu bozulmasına neden olur. Uyguladığımız seans sonrası hipotalamo-hipofizer aks etkilenir, bunun sonucunda yumurtalıktan östrojen ve progesteron salınımı artar
• Strese maruziyet sempatik sinir sistemini uyarır bunun neticesinde yumurtalıklara giden arterler daralır. Yumurtalık ve rahim kan akışı artırılmakta. Ayrıca endometrium kalınlığını artırarak embriyo implantasyon şansı artırılmakta.
• Akupunktur Polikistik over sendromu (PKOS) etkilerini azaltarak etki eder
– PKOS kadın kısırlığının en sık nedenlerinden biridir. Sempatik sinir aktivitesini azaltarak ve hormon düzeyleri dengeleyerek, akupunktur, yumurtlamayı uyarır, yumurtalık kist sayısını azaltır, blastosist implantasyonu geliştirir ve PCOS olan kadınlarda adet döngüsünü düzenlediği gösterilmiştir. Aynı zamanda obezite ve anoreksi gibi ikincil etkenleride kontrol altına almaya yardımcı olabilir.

Aslında bütün hastalıklar bir tek hücrenin ihtiyacı olan kan, oksijen, su, mineral ve diğer hayati maddelerin o hücreye ulaştırılamaması ve hücrenin işleyişi sonucu oluşan atık maddelerin (toksinlerin) oradan uzaklaştırılmaması sonucu başlar. Metabolizmada ki oluşan hatalar sonucu vücuttan bir kısım sinyaller yayılır. (örneğin; ateş, aşırı terleme, nefes kokması, sürekli yorgunluk, bağırsak problemleri v.s.) Yanılma burada başlar. Bu vücuttan gelen imdat çağrılarını hastalık düşünerek onları ağrı kesicilerle, ateş düşürücülerle v.s. baskılarız. Oysa yapılması gereken vücudun kendi iç mekanizmalarını harekete geçirerek şifaya kavuşma istikametinde yardımcı olmaktır. Biz hastanın şifaya ancak beden, duygu, düşünce/bilinçaltı ve ruhun bir bütün olarak tedavi edilmesi sonucu kavuşacağına inanırız. Kısırlıkta böyle bir hastalıktır. Ve kliniğimizde tek bir tedavi şeklinin değil birçok yöntemin birlikte hareketi sonucu başarıyı hedefleriz.

Kaynaklar: 2010 Lim; 2008 Huang; 2000 Stener-Victorin, 1996,2000,2006,2008, 2009,2010; 2009 Zhang ; NCCWCH, 2004;NICE, 2004;Yang 2005 Chen 2007, 2008, Gerhard 1992,

Dr. Ceyhun NURİ
Daha fazla bilgi için lütfen iletişim bilgilerimizden bize ulaşın.