ADET DÜZENSİZLİĞİ

ADET DÜZENSİZLİKLERİ

Amenore, 3 aydan daha uzun süre ile adet görememe halidir. Bu hal kadınların hayatında doğal seyir olarak görülebileceği gibi, bir hastalık şeklinde de ortaya çıkabilir.

Fizyolojik Amenore, çocukluk, gebelik, emzirme ve menopoz dönemlerinde görülür. Bunun dışında görülen adet görememe hallerinin hepsi patolojiktir. Eğer bir genç 17 yaşına girmesine rağmen adet olamamış ise buna Primer Amenore, , adet görmeye başlamış ve sonra kesintiye uğramış ise buna Sekonder Amenore denir.

Yaptığımız tedavinin menstrüel siklüs üzerine etki mekanizmaları:

• Stres ve diğer faktörler hipotalamus hipofiz-over aks (HPOA) fonksiyonunu bozulmasına neden olur. Uyguladığımız seans sonrası hipotalamo-hipofizer aks etkilenir, bunun sonucunda yumurtalıktan östrojen ve progesteron salınımı artar
• Strese maruziyet, sempatik sinir sistemini uyarır bunun neticesinde yumurtalıklara giden arterler daralır. Seans sonrasında yumurtalık ve rahim kan akışı artarak overlerin sağlıklı çalışmasına yardımcı olur.
• Günümüzde PCOS (Polikistik Over Sendromu), kadın menstrüel siklusun bozulmasının en önemli nedenlerinden biridir. Akupunktur ile sempatik sinir aktivitesi azaltılarak hormon düzeyleri dengelenir, bu sayede over siklusu (yumurtlama) uyarılır, yumurtalıklardaki kist sayıları ve büyüklükleri azaltılır. Akupunktur tedavisi ile, PCOS olan kadınlarda adet döngüsü düzene girdiği gösterilmiş olup, obezite ve anoreksi gibi ikincil etkenleri de kontrol altına almaya yardımcı olduğu kanıtlanmıştır.

Aslında bütün hastalıklar bir tek hücrenin ihtiyacı olan kan, oksijen, su, mineral ve diğer hayati maddelerin o hücreye ulaştırılamaması ve hücrenin işleyişi sonucu oluşan atık maddelerin (toksinlerin) oradan uzaklaştırılmaması sonucu başlar. Metabolizmada ki oluşan hatalar sonucu vücuttan bir kısım sinyaller yayılır. (örneğin; ateş, aşırı terleme, nefes kokması, sürekli yorgunluk, bağırsak problemleri v.s.) Yanılma burada başlar. Bu vücuttan gelen imdat çağrılarını hastalık düşünerek onları ağrı kesicilerle, ateş düşürücülerle v.s. baskılarız. Oysa yapılması gereken vücudun kendi iç mekanizmalarını harekete geçirerek şifaya kavuşma istikametinde yardımcı olmaktır. Biz hastanın şifaya ancak beden, duygu, düşünce/bilinçaltı ve ruhun bir bütün olarak tedavi edilmesi sonucu kavuşacağına inanırız. Amenore de böyle bir hastalıktır. Ve kliniğimizde tek bir tedavi şeklinin değil birçok yöntemin birlikte hareketi sonucu başarıyı hedefleriz.

Kaynaklar: 2010 Lim; 2008 Huang; 2000 Stener-Victorin, 1996,2000,2006,2008, 2009,2010; 2009 Zhang ; NCCWCH, 2004;NICE, 2004;Yang 2005 Chen 2007, 2008, Gerhard 1992,

Dr. Ceyhun NURİ
Daha fazla bilgi için lütfen iletişim bilgilerimizden bize ulaşın.