MANUEL TERAPİ

Omurga ve eklemlerdeki problemler, hastalıkların kronikleşmesinde gözden kaçırılan en önemli unsurlardan biridir.

Postür bozukluğu ve omurgadaki kayma – sıkışma gibi muskuloiskeletal sistem kaynaklı, organlara giden nörolojik yapının tahribi, mutlaka manuel terapi ile giderilmelidir.

MANEUL TERAPİ

Fizyolojik sınırlar içerisinde tüm eklem, kas, kemik, yumuşak dokuların hareketlendirilmesi işlemi (manüel terapi) ile bel fıtığı, kas spazmları ve ağrılarınızın tedavisi mümkündür. Uluslararası Ortopedik Manuel Terapi Federasyonuna göre; ” Manuel terapi, teknikleri eklemlere ve /veya ilişkide bulunan yumuşak dokularına yapılan ve el becerileri gerektiren pasif harekelerdir. Farklı hız ve genlikler ile uygulanır. Uygulama esnasında hiç bir araç gereç kullanılmaz. Tamamen elle yapılan bir işlemdir. Henüz başlamış şikâyetlerde birinci seansın sonunda bile iyileşme, rahatlama görülür. Yani etkisi birinci seanstan itibaren hissedilir düzeydedir. Seanslar yaklaşık yarım saat sürmektedir. Hiç bir yan etkisi görülmemekle birlikte ilk seans sonunda manüel terapi uygulanan yerde nadiren hafif ağrılar görülmektedir.

Uygulama Alanları

Boyun kökenli baş ağrıları, migren, sırt, omuz ağrıları, bel ağrıları (bel fıtığı), kalça ağrıları, boyun ağrıları (boyun fıtığı), gibi her türlü eklem ve yumuşak doku rahatsızlıklarında manuel terapi rahatlıkla uygulanabilir. Yaş sınırı gözetmeksizin bütün bireylere uygulanabilir.

Önerilmeyen Durumlar

Kemik erimesi, ankilozan spondilit, kırıklarda tavsiye edilmez.

manuelterapi