KAS GÜÇLENDİRME

Romatoid  artritli (RA) hastaların %50’den fazlasında enerji ve protein mekanizmalarında  sitokin kaynaklı değişiklikler    sebebiyle  iskelet kas kitlesinde azalma ve yağ kitlesinde artma ile karakterize kaşeksi  sendromu görülmektedir    İskelet  kaslarında tutulumun belirgin olduğu romatoid kaşeksi kaslarda atrofi,  kuvvetsizlik, yorgunluk ve işlev    bozukluğu  gibi günlük yaşam fonksiyonlarını etkileyen semptomlara yol açması ile birlikte  artmış enfeksiyon riski,    kardiyak  komplikasyonlar ve erken olum gibi daha ciddi komplikasyonlarla da ilişkili bulunmuştur.  İskelet kas    Kitlesinde  %5’ten fazla kayıp morbiditeyi, 40’tan fazla kayıp ise mortaliteyi belirgin  olarak etkilemektedir.    Romatoid  artritte vücut kas kitlesi kaybını azaltacak önlemler arasında kuvvetlendirme  ve endurans arttırmaya    yönelik  egzersiz programları, proteinlerin yeterli tüketimi, anabolik hormon ve  antisitokin tedavilerin yer aldığı    görülmektedir.  Yapılan çalışmalarda artan dirençli kuvvetlendirme egzersizleri ve endurans egzersizlerinin RA    hastalarında  hastalık aktivitesini etkilemeden vucut kas kitlesinde artış sağladığı  gosterilmiştir. Ancak meydana    Gelen  deformiteler ve hastalık aktivasyonu gibi nedenlerle hastaların bu programlara  katılımı zor olmaktadır. Bu nedenle    RA  hastalarında hastalık aktivasyonuna sebep olmadan kas kitlesini artıracak  farklı yontemlere ihtiyac duyulmaktadır.    Noromuskuler  elektrik stimulasyonunun sağlam kasa uygulandığında kas hipertrofisi sağlanır  yani kuvveti artar.    Rusian  akım saniyede 2500 atımlık taşıyıcı frekansa sahip devamlı sinuzoidal dalga  akımının sure modulasyonuna    uğratılmasından  oluşturulmaktadır. Bu devamlı sinuzoidal dalga akımı, 10 msn’lik burst arası  sabit aralıkları takiben, 10    msn’lik  sabit periodlarla burst modulasyonudur. Rus akımı periferik duyu ve motor sinir  liflerinin birlikte depolarizayonunu      Sağlayarak  senkronize motor sinir depolarizasyonunu ve Tercihen hızlı kasılan tip 2 kas  liflerinin aktivasyonun artırır ve kuvvette gözle görülür artış sağlanır.

Dr.  Ceyhun NURİ

Daha  fazla bilgi için lütfen iletişim bilgilerimizden bize ulaşın.

kas