DEPRESYON TEDAVİSİ

Depresyon kişinin düşüncelerini, davranışlarını, duygularını ve esenlik duygusunu etkileyebilen düşük ruh hali ve isteksizlik durumudur

Depresif ruh hali her zaman bir psikiyatrik bozukluk değildir. Ayrıca bazı yaşam olayları karşısında meydana gelen bir tepki, bazı tıbbi durumların bir belirtisi, bir beslenme yetersizliği veya bozukluğu ya da bazı ilaç veya tıbbi tedavilerin bir yan etkisi olabilir. Depresyon genetik, biyokimyasal, çevresel ve psikolojik faktörlerin bir kombinasyonu sonucu oluştuğu muhtemeldir.

Erkeklerde kısmen görülen budurum kadınlarda iki kat daha fazla görülmektedir.Gebelik sırasında veya doğumdan sonra, menopoz öncesi, menstrüasyonla meydana gelen hormon değişiklikleri depresif şikayetleri artırmaktadır.

Depresyon /ruh düşüklüğünün belirtileri arasında, keyifli etkinliklere ilgi azlığı, sinirlilik, kalitesiz uyku veya iştah, kilo değişimi, yorgunluk, motivasyon eksikliği vs. sayılabilir.

Gebelikte ve doğum sonrası depresyon şikayetleri üzerine yapılan araştırmalarda akupunktur /ozon/ fitoterapinin etkin olduğu görülmüştür

Çalışmalar akupunkturun, beynin ruh kimyasını değiştirerek serotonin üretimini ve endorfin salınımını artırarak depresyon üzerinde olumlu etki oluşturmakdır. Ayrıca dopamin, noradrenalin kortizol ve nöropeptid Y dahil olmak üzere, diğer nörokimyasalları harekete geçirerek depresyon üzerine yararlı olduğu gösterilmiştir.

Aslında bütün hastalıklar bir tek hücrenin ihtiyacı olan kan, oksijen, su, mineral ve diğer hayati maddelerin o hücreye ulaştırılamaması ve hücrenin işleyişi sonucu oluşan atık maddelerin (allerjen, toksinlerin) oradan uzaklaştırılmaması sonucu başlar. Metabolizmada ki oluşan hatalar sonucu vücuttan bir kısım sinyaller yayılır. (örneğin; ateş, aşırı terleme, nefes kokması, sürekli yorgunluk, mutsuzluk, bağırsak problemleri v.s.) Yanılma burada başlar. Bu vücuttan gelen imdat çağrılarını hastalık düşünerek onları ağrı kesicilerle, antiallerjenler, ateş düşürücülerle v.s. baskılarız. Oysa yapılması gereken vücudun kendi iç mekanizmalarını harekete geçirerek şifaya kavuşma istikametinde yardımcı olmaktır. Biz hastanın şifaya ancak beden, duygu, düşünce/bilinçaltı ve ruhun bir bütün olarak tedavi edilmesi sonucu kavuşacağına inanırız. Depresyonda böyle bir hastalıktır. Ve kliniğimizde tek bir tedavi şeklinin değil birçok yöntemin birlikte hareketi sonucu başarıyı hedefleriz.

Kaynaklar: Stewart ve ark, 2004; Mintel / YouGov. Danışmanlık ve Psikoterapi İngiliz Kültür Derneği tarafından yaptırılan Depresyon anket. 2006 Nisan .Stewart DE, Gucciardi E Grace SL; Depresyon. BMC Kadın Sağlığı. Ağu 2004 25; 4 Sayı 1: S19. McCrone P, Dhanasiri S Patel A, Knapp M, fiyat ödeyerek Lawton-Smith S.: 2026 Kral Fonu, Mayıs 2008, ISBN 978 1 85717 571 4 İngiltere’ye ruh sağlığı hizmetlerinin maliyeti. Dünya Sağlık Örgütü. 2008; Zhang 2010; 2010 Smith; 2010 Ernst; 2010 Schroer;Manber 2010; Zhang 2010; 2010 Smith;Sprott 1998;2010 Wang;1986,2004 Han, Pohl 2002, Scott 1997;Hui 2010; 2009 Kim

Dr. Ceyhun NURİ
Daha fazla bilgi için lütfen iletişim bilgilerimizden bize ulaşın.