KRONİK YORGUNLUK TEDAVİSİ

Kronik yorgunluk sendromu / Chronic fatigue syndrome (CFS)

Kronik yorgunluk sendromu en az 6 aydır devam eden ve insanın sosyal, fiziki , duygusal anlamda sıkıntıya sokan yorgunluk halidir. Yorgunluk hali dinlenmekle geçmez

CFS belirtileri efor sonrası halsizlik sayılabilir; sürekli uyku hali, yaygın kas ve eklem ağrısı, boğaz ağrısı, önce yaşamadığınız bir tür baş ağrısı, bilişsel zorluklar, kronik ve ağır zihinsel ve fiziksel yorgunluk ve daha önce sağlıklı ve aktif bir kişi iken bunların hiç birisini yapamama hali gibi diğer karakteristik belirtiler.

Ek belirtiler, kas zayıflığı, ışığa duyarlılığın artışı, uzun süre ayakta durmaya karşı tahammülsüzlük, sindirim bozuklukları, depresyon, ağrılı ve sık-sık hafif şişmiş lenf düğümleri, kalp ve solunum problemleri, sesler ve kokular olabilir. CFS ile kişilerin yaşam kalitesi son derece azalabilir.

Bu gibi hastalıklarda kombine (Hacamat, Ozon, Akupunktur, Bitkisel Tedavi, Psikoterapi) bir tedavi uygulanması gerekir. Uyguladığımız tedavi ile vücudumuzun bağışıklık sistemi güçlendirilerek bedenimizin dayanıklılığı desteklenmiş oluyor. Beyinden Endorfin, Seratonin ve Melatonin gibi biyokimyasalların salınımı tetiklenerek ağrı, dokularda ki huzursuzluk hissi ve genel denge sağlanmış oluyor.

Aslında bütün hastalıklar bir tek hücrenin ihtiyacı olan kan, oksijen, su, mineral ve diğer hayati maddelerin o hücreye ulaştırılamaması ve hücrenin işleyişi sonucu oluşan atık maddelerin (allerjen, toksinlerin) oradan uzaklaştırılmaması sonucu başlar. Metabolizmada ki oluşan hatalar sonucu vücuttan bir kısım sinyaller yayılır. (örneğin; ateş, aşırı terleme, nefes kokması, sürekli yorgunluk, bağırsak problemleri v.s.) Yanılma burada başlar. Bu vücuttan gelen imdat çağrılarını hastalık düşünerek onları ağrı kesicilerle, antiallerjenler, ateş düşürücülerle v.s. baskılarız. Oysa yapılması gereken vücudun kendi iç mekanizmalarını harekete geçirerek şifaya kavuşma istikametinde yardımcı olmaktır. Biz hastanın şifaya ancak beden, duygu, düşünce/bilinçaltı ve ruhun bir bütün olarak tedavi edilmesi sonucu kavuşacağına inanırız. Kronik Yorgunluk Sendromu da böyle bir durumdur. Ve kliniğimizde tek bir tedavi şeklinin değil birçok yöntemin birlikte hareketi sonucu başarıyı hedefleriz.

Dr. Ceyhun NURİ
Daha fazla bilgi için lütfen iletişim bilgilerimizden bize ulaşın.