KİLO ALAMAMA SORUNU

Kilo Almak İstiyorum
Yeterince beslendiği halde kilo alamayan insanların bu durumunu değerlendire bilmek için birçok yönü ile organizmaları incelenmesi gerekiyor
Bu durum tiroit bezi problemine bağlı olabileceği gibi, mide / bağırsak problemine de bağlı olabilir. Örneğin bir et tüketimi sonrası etin içinde ki demir, B12 vitamini gibi vitamin ve minerallerden istifade edebilmek için mide ve bağırsak mukoza ve salgılarının sağlıklı olması gerekiyor. Sjögren sendromu gibi durumlarda tükürük (karbonhidrat sindirimi için gereken amilaz enzimini ihtiva ediyor) salgısı azalıyor bunun neticesinde karbonhidrat sindirimi başlamıyor ve parçalanmamış karbonhidrat ince bağırsak sistemi tarafından vücuda alınmıyor ve siz kilolarca karbonhidrat yeseniz bile bir gram dahi kilo artışınız olmaz.
Toplumun çiğnemeden, hızlı, iki-üç çeşit karışık yemek, yemeğin üzerine çay / kahve / meyve / yediğini gözünüzün önüne getirin ve o zaman göreceksiniz kilo alamamanın altında çoğunlukla organik patolojiden ziyade yaptığımız hatalar yatıyor.
Kilo alamayan hastalarda ayrıca bazal metabolizma hızı ölçülmesi gerekiyor
Kilo alamayan hastalarımıza yaklaşımımız, öncelikle mide bağırsak karaciğer metabolizmasını düzene sokmaktır. Beyin iştah merkezi regüle edilmesi gerekiyor. Beyinden endorfin ve seratonin gibi biyokimyasalların salınımı tetiklenerek strese karşı direnç kazanılması gerekiyor. Ve mutlaka kombine (Akupunktur, Bitkisel Tedavi, Psikoterapi vs.) tedavi uygulanarak başarı sağlanmalı Aslında bütün hastalıklar bir tek hücrenin ihtiyacı olan kan, oksijen, su, mineral ve diğer hayati maddelerin o hücreye ulaştırılamaması ve hücrenin işleyişi sonucu oluşan atık maddelerin (allerjen,toksinlerin) oradan uzaklaştırılmaması sonucu başlar. Metabolizmada ki oluşan hatalar sonucu vücuttan bir kısım sinyaller yayılır. (örneğin; ateş, aşırı terleme, nefes kokması, sürekli yorgunluk, bağırsak problemleri v.s.) Yanılma burada başlar. Bu vücuttan gelen imdat çağrılarını hastalık düşünerek onları ağrı kesicilerle, antiallerjenler, ateş düşürücülerle vs. baskılarız. Oysa yapılması gereken vücudun kendi iç mekanizmalarını harekete geçirerek şifaya kavuşma istikametinde yardımcı olmaktır. Biz hastanın şifaya ancak beden, duygu, düşünce/bilinçaltı ve ruhun bir bütün olarak tedavi edilmesi sonucu kavuşacağına inanırız. Kilo alamama da böyle bir durumdur. Ve kliniğimizde tek bir tedavi şeklinin değil birçok yöntemin birlikte hareketi sonucu başarıyı hedefleriz.

Dr. Ceyhun NURİ

Daha fazla bilgi için lütfen iletişim bilgilerimizden bize ulaşın.