SINAV STRESİ

Hepimiz stres yaşarız. Stres kısa süreli ise genellikle genel sağlığımızda çok fazla aşınma ve yıpranma yaşamayız. Ancak stresin dozu aşırı, ya da uzun süreli ise, duygusal ve fiziksel sağlığımız tehtid altına girer.

Bir tehdit veya zor anlarımızın bizim üzerimizde ki  ilk işareti, sempatik sinir sistemimizin dürtüklenerek çalışmaya zorlanması ile birlikte başlar. Kalp hızımız artar, mantıklı düşünce kabiliyetimizi yitiririz, tansiyonumuz yükselir vs. Kortizol, vücudun stres hormonu devreye girer. Zamanla, bu belirtiler kötüleşebilir ve anksiyete, depresyon, yorgunluk, sindirim problemleri ve gerilim baş ağrısına dönüşebilir.

Stres, anksiyete, depresyon ya da herhangi bir güçlü duygu vücutta enerjinin akışını keser.
Akupunktur,doğru nefes tekniklerin uygulanması,beslenmede glisemik endeksi yüksek gıdaların diyetten çıkarılması,sakinleşmeyi destekleyecek bitki formüllerinin uygulanması sonucu anksiyete ve stres yerini sükünete bırakıyor.
Akupunktur sayesinde, enerji blokajları çözülüyor
Akupunktur beyinde endorfin salınımını tetikleyerek hastaların gevşemesine yardımcı oluyor
Akupunktur kortizol ve diğer bir çok biyokimyasalların salınımını artırarak dokuların kan ve oksijen dolaşımının artmasına neden oluyor
Akupunkturun sakinleştirici doğası da, kalp hızını azaltır, kan basıncını düşürür ve kasları gevşetir.

Aslında bütün hastalıklar bir tek hücrenin ihtiyacı olan kan, oksijen, su, mineral ve diğer hayati maddelerin o hücreye ulaştırılamaması ve hücrenin işleyişi sonucu oluşan atık maddelerin (allerjen, toksinlerin) oradan uzaklaştırılmaması sonucu başlar. Metabolizmada ki oluşan hatalar sonucu vücuttan bir kısım sinyaller yayılır. (örneğin; ateş, aşırı terleme, nefes kokması, sürekli yorgunluk, bağırsak problemleri v.s.) Yanılma burada başlar. Bu vücuttan gelen imdat çağrılarını hastalık düşünerek onları ağrı kesicilerle, antiallerjenler, ateş düşürücülerle v.s. baskılarız. Oysa yapılması gereken vücudun kendi iç mekanizmalarını harekete geçirerek şifaya kavuşma istikametinde yardımcı olmaktır. Biz hastanın şifaya ancak beden, duygu, düşünce/bilinçaltı ve ruhun bir bütün olarak tedavi edilmesi sonucu kavuşacağına inanırız. Sınav Stresi de böyle bir durumdur. Ve kliniğimizde tek bir tedavi şeklinin değil birçok yöntemin birlikte hareketi sonucu başarıyı hedefleriz.

Dr. Ceyhun NURİ

sinav