EGZAMA TEDAVİSİ

Allerjik Egzama / Atopik Dermatit Tedavisine Yaklaşım

Alerji Nedir?

Allerjik Yanıt, vücuda giren ve bedenimiz tarafından yabancı addedilen bir maddeye (allerjen) karşı bağışıklık sistemi tarafından tepki gösterilmesi ile ortaya çıkan bir durumdur. Bu antikor-allerjen arasında gelişen tepkime sonucu kanımıza bir kısım biyokimyasallar (ECFA, Histamin, Bradikinin) salınır.Ve bu yabancı allerjenin giriş yerine göre belirtiler ortaya çıkar.

Yabancı madde hava yolu ile vücudumuza girer ise göz sulanması, burun akıntısı, nefes darlığı, öksürük gibi şikayetlere neden olur. Eğer yemek borusu ile vücudumuza girmiş ise gaz, şişkinlik, ishal / kabızlık şikayetlerine neden olur vs.

Egzama da ciltte allerjenle karşılaşma sonucu genellikle kaşıntılı deri döküntüleri ile kendini gösteren allerjik reaksiyonun bir neticesidir.

Egzama Türleri:

• Alerjik Dermatit
• Kontakt Dermatit
• Allerjik Kontakt Dermatit
• Kontakt Egzama

Alerjik Egzama nedenleri

Egzamayı tetikleyen bazı unsurlar:

• Kot,küpe, takı, kemertokaları, metal düğmelerde bulunabilen nikel
• Kozmetik ürünler
• Bazı giyim boyaları
• Kuaförlük Kimyasalları Ve Saç Boyası
• Lateks
• Yapıştırıcılar
• Neomisin gibi deri üzerine kullanılan antibiyotik kremler veya merhemler

Alerjik Egzama Belirtileri

Yaygın belirtileri şunlardır:

• Deride şiddetli kaşıntı
• Ciltte yanmahissi ya da ağrı
• Sıcak cilt, Su toplayan kabarcıklar
• Pullu, kuru, kırmızı ya da kalınlaşmış cilt
• Cilt iltihabı
• Ciltte derin çatlaklar
• Deri döküntüsü

Allerji ve Allerjik Egzema da uyguladığımız tedavinin etki mekanizmaları

• IgEdüzeyleri ve sitokinler regüle edilmekte ve alerjenlere karşı tepki düzenlenmekte.
• Endorfin, seratonin salınımı artırılarak strese karşı koyma kabiliyeti güçlendirilmekte
• Kan akımı ve immünfaktörlerin salınımı regüle edilerekenflamasyon azaltılmakta
• Doğal öldürücü hücrenin (NK) ve diğer immün hücre tiplerinin sayı / oranının regüle edilmesi sağlanıyor.
• İç salgı bezlerimizden steroid salgılanması tetiklenerek allerjik reaksiyon içeriden düzenleniyor ( Dışarıdan alınacak bir çok yan etkisi olan streoid ilaçlarına gerek kalmıyor)
• Lokal mikrosirkülasyonun artması sonucu ödemin dağılması gerçekleşiyor.
•Bağırsak doğal probiyotik florası düzenleniyor.

Allerjik Egzama teşhisi konan insanlar düzelemez mi ? TAMAMEN İYİLEŞİR. Eğer hastanın bağırsak florası düzeltilir, beslenmesi düzeltilir, yeteri kadar suyu alması sağlanır, hayatına rafine edilmemiş tuz sokulursa, strese karşı direnci artırılır, doğru nefes alması öğretilir ise bir daha asla egzama şikayetleri ile karşılaşmaz. Uyguladığımız kombine tedavi ile hastanın ALLERJİK EGZAMASINI BİTİRİYORUZ.

Aslında bütün hastalıklar bir tek hücrenin ihtiyacı olan kan, oksijen, su, mineral ve diğer hayati maddelerin o hücreye ulaştırılamaması ve hücrenin işleyişi sonucu oluşan atık maddelerin (allerjen, toksinlerin) oradan uzaklaştırılmaması sonucu başlar. Metabolizmada ki oluşan hatalar sonucu vücuttan bir kısım sinyaller yayılır. (örneğin; ateş, aşırı terleme, nefes kokması, sürekli yorgunluk, bağırsak problemleri v.s.) Yanılma burada başlar. Bu vücuttan gelen imdat çağrılarını hastalık düşünerek onları ağrı kesicilerle, antiallerjenler, ateş düşürücülerle v.s. baskılarız. Oysa yapılması gereken vücudun kendi iç mekanizmalarını harekete geçirerek şifaya kavuşma istikametinde yardımcı olmaktır. Biz hastanın şifaya ancak beden, duygu, düşünce/bilinçaltı ve ruhun bir bütün olarak tedavi edilmesi sonucu kavuşacağına inanırız. Allerjik Egzamada böyle bir durumdur.

Dr. Ceyhun NURİ
Daha fazla bilgi için lütfen iletişim bilgilerimizden bize ulaşın.