KULAK AKUPUNKTURU

Oriküloterapi (kulak akupunkturu) de akupunktur kuralları kulaktaki belirli noktalara uygulanır. iyileşme sürecinin kulaktaki bu belirli noktaların uyarılması ile tedavi başlar. kulakta birçok kan damarı ve sinir ucu bulunur. Bu damarlar ve sinir uçları uyarıldığında, organlar ve vücut fonksiyonları etkinleşmeye başlar. inceleme ve görüşmenin ardından, hastanın kulakları dikkatlice kontrol edilerek tedaviye başlanır. Kulaklar el ile muayene edilir ve kulaktaki çarpıklıklar veya ağrılı noktalar kontrol edilmelidir. Soğuk ve sıcak iğneler kullanarak duyarsız veya uyuşuk olan noktalar kontrol edilir

Bu tedavide kalıcı iğneler kullanabilir. ufak ve çivi görünümlü iğneler dar şerit bant ile kulağa yapıştırılır ve birkaç gün ile birkaç hafta arasında değişen sürelerle kulakta kalır. Bu iğneler kulaktaki akupunktur noktalarında sürekli olarak uyarılma gerektiren bağımlılık, kronik (uzun süreli) enfeksiyonlar ve diğer sağlık sorunları gibi sağlık durumları için kullanılır.

Faydaları

Hızlı yanıt veren ve invazif (saldırgan) olmayan bir ağrı kontrolü yöntemidir. Kulak akupunkturu ayrıca medikal prosedürlerde anestezi olarak da kullanılabilir. Bu yöntem sık olarak ilaç, tütün ve alkol bağımlılığını yenmeye yardımcı olmada ve kronik sağlık sorunlarının ve rahatsızlıklarının tedavisinde kullanılır.

Dikkatli Olması Gereken Hastalık Grupları

Tüm akupunktur türleri gibi oriküloterapi de güçsüz ve yorgun, aç veya henüz yemek yemiş veya alkollü hastalarda uygulanmaz. Bu tedavi hamilelere, hamileliğin ilk altı ayı boyunca uygulanmaz. ilk altı ayın ardından bu süreç anne adayının kulağındaki sadece belirli bölgelerine uygulanır. Yedi yaşın altındaki çocuklara önerilmez ve ileri yaşlardaki kişilere uygulanırken çok dikkatli olunur. Kulak akupunkturu anemi sorunu olan kişilere önerilmez. Sinir rahatsızlıkları bulunan hastalar, tedaviden önce tamamen rahatlamalıdır.

Yan Etkileri

Tedavinin ardından ortaya çıkabilecek yan etkiler arasında bayılma, baş dönmesi, mide bulantısı, uyuşukluk hissi, baş ağrısı, terleme olabilir. Sıcak basmaları, nabız atışlarında hızlanma yer alabilir. Bu reaksiyonlar endişeye bağlı olarak ortaya çıkabileceği gibi akupunktur iğnelerinin derine batırılması veya yanlış bölgelere uygulanması nedeniyle de oluşabilir. Yan etkiler normal olarak kabul edilir ve genellikle kısa sürede kaybolur.

kulakakupunktur