AKUPUNKTUR VE HAMİLELİK SORUNLARI

Hamilelik  esnasında görülen semptomların şiddeti genellikle kadının gebe kalmadan önce ki
sağlık ve yaşam tarzı seçimlerini yansıtır: sağlıklı bir beslenmesi  var mıydı? sigara ya da alkol ya da sürekli  olarak kafein kullanımı var mıydı?  strese maruziyet? Eğer bu ve benzeri  sorulara cevabınız evet ise o zaman hamileliğiniz çetin geçecek demektir.

Bir gebeliği değerlendirirken anneye şu  açılardan yaklaşmak lazım:

1. Sağlıklı anne
2.Önceden var olan  sağlık sorunları ile birlikte gebeliği başlayan anne
3.Gebelik  esnasında ortaya çıkan sağlık sorunları. Bu durumu da içinde incelersek:

• Psikolojik sorunlar (endişe,  anksiyete ve genel gerginlik, sigara / alkol bağımlılığı)
  • Fiziksel sorunlar
  • Sabah Bulantısı
  • Mide yanması
  • Kabızlık
  • Hemoroid
  • Sırt Ağrısı ve Siyatik
  • Ödem
  • Karpal Tünel  Sendromu
  • Gebelik Riniti

4.Doğum  esnasında Akupunktur

• Makat Sunum
  • Şiddetli Sancılar

Doğum  eylemi esnasında uygulanan Akupunktur zayıf kasılmaları güçlendirerek ve ağrıyı azaltarak yardımcı oluyor. Akupunktur  destekli doğum anne adayları için daha az stres ve doğum sonrası daha az kanama ihtimali demektir.

5.Doğum sonrası problemleri için Akupunktur / Diğer Doğal Destekler

Doğum  sonrası annenin kendi için vücut dengesinin yeniden tesis edilmesi ve yenidoğan  ile birlikte uyum içerisinde yaşayabilmesi için akupunktur ve diğer doğal  destekler şarttır. Akupunkturun doğum sonrası  şikayetleri için uygulama alanları:

• Postpartum ( Doğum Sonrası) vajinal akıntı
  • Postpartum ( Doğum Sonrası) Depresyon
  • Mastitis
  • Yetersiz veya aşırı  Emzirme
  • Sezaryen olmuşsa ameliyat sonrası iyileşmeye akupunktur  yardımcı olabilir.Bir  bebeğin oluşumu bir hücrenin oluşumu demektir. Ve oluşum sürecinde Mg, Ca, P,  Na, Protein, Karbonhidrat, Yağ gibi mineral, vitamin ve diğer yapı  malzemelerine ihtiyaç vardır. Kuşkusuz bütün bunlar annenin bedeninden  sağlanacaktır. Ve şimdi gözünüzün önüne su içmeyen, gerektiği gibi mineral,  vitamin, proteini almayan ve daha ötesi rafine, unlu ve şekerli gıdalar ile  beslenen, doğru nefes alıp vermeyen, hamileliyi süresince hiç hareket etmeden  yatan bir anne adayını getirin. Anne bunları temin etmez ve diğer taraftan  vücudunda ki mevcut mineral,vitamin, proteinler oluşan bebek tarafından  kullanılır ise, işte o zaman gebelik boyunca görmeye alıştığımız şikayet ve  sorunlar kaçınılmaz olur.Aslında bütün hastalık / şikayetler bir  tek hücrenin ihtiyacı olan kan, oksijen, su, mineral ve diğer hayati maddelerin  o hücreye ulaştırılamaması ve hücrenin işleyişi sonucu oluşan atık maddelerin  (allerjen, toksinlerin) oradan uzaklaştırılmaması sonucu başlar. Metabolizmada  ki oluşan hatalar sonucu vücuttan bir kısım sinyaller yayılır. (örneğin; ateş,  aşırı terleme, nefes kokması,bulantı, sürekli yorgunluk, bağırsak problemleri  v.s.) Yanılma burada başlar. Bu vücuttan gelen imdat çağrılarını hastalık  düşünerek onları ağrı kesicilerle, antiallerjenler, ateş düşürücülerle v.s.  baskılarız. Oysa yapılması gereken vücudun kendi iç mekanizmalarını harekete  geçirerek şifaya kavuşma istikametinde yardımcı olmaktır. Biz hastanın şifaya  ancak beden, duygu, düşünce/bilinçaltı ve ruhun bir bütün olarak tedavi  edilmesi sonucu kavuşacağına inanırız. Hamilelik sorunları  da böyle bir durumdur. Ve kliniğimizde tek bir tedavi şeklinin değil birçok  yöntemin birlikte hareketi sonucu başarıyı hedefleriz.Dr. Ceyhun NURİ
    Referans:Manuel akupunktur  hiperemezis gravidarum azaltır: plasebo-kontrollü, randomize,  tek kör, çapraz  çalışma. Carlsson CP, ve  diğerleri, J Ağrı Belirti yönetin. 2000  Ekim, 20 (4):  273-9.
    2001 Makat Sunum,  Yoichi Kanakura, et.al,  Çin Tıp American  Journal, Wntr, bir yakı TedavisiDaha fazla bilgi  için lütfen iletişim bilgilerimizden bize ulaşın.

.

hamilelikte_akupunktur